Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Yonanas

  • puhbjornen 3 juni 2012

    Undrar om det är någon som har använt glassmaskinen Yonanas. Är den okej, smakar glassen bra?

  • maxxess 10 mars 2014

    *dubbelpost då forumet slöade till sig*

  • maxxess 10 mars 2014

    Gjorde "yonanas" med stavmixern i hackar-tillsatsen (som en liten matberedare) länge, då hade jag ofta i kvarg/yoghurt för att kräma till det. Till slut körde jag sänder verktyget, hela skiten sprack i drivfästet {disapointed}

    Googlade och insåg att denna metod inte var min unika uppfinning då det redan fanns en maskin för detta hehe. Jag tycker maskinen funkar bra, tyvärr kan jag inte ha i kvarg mera då allt måste vara lite fryst. Det blir i vart fall gott, det smakar inte gräddglass såklart, var och en är goda på sina egna sätt.

    Det tar ett par försök att lära sig hur mycket tinad bananer + frukt skall vara sedan är det en barnlek att köra ett lass och maskinen är lättdiskad.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.