Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

1 års middag

  • robin321 8 mars 2010

    Hej.

    Jag och min flickvän firar ett år på lördag, tänkte laga någon riktigt god middag till henne men jag vet helt enkelt inte vad jag ska laga. Jag vill att det ska vara något exklusivt/lyxig fisk eller kött spelar ingen roll, stekt (pannerad)/pocherad (kanske grillad), men en riktigt lyxig fisk rätt skulle sitta perfekt, maten ska också se god ut det är viktigt. Tänkte göra någon liten ammis till förätt och någon slags pannacotta till efterätt.

    Har ni några förslag?

    Edit (är ny här så flytta tråden till en annan kategori om den inte passar)

  • morrismys 8 mars 2010

    Jag skulle bli väldigt glad om min kille gjorde dubbel marinerad fläskfile, nån typ av potatisgratäng,klyftpotatis eller hasselbackspotatis.

    Mumsig sallad till, och kanske en hemmagjord rödvins eller "bea sås" beroende på vad ni tycker om.Lite vitlöks/smör stekta champinjoner vid sidan av...

    Mums!

  • Maithai 8 mars 2010

    Vilken bra idé med att laga en riktigt lyxigt middag hemma istället för att bara gå ut och äta. Jag blev en gång bjuden på ugnsgratinerade havskräftor och musslor, mkt gott! Annars kanske en lyxig skaldjurspastasås serverat med färsk pasta och vitlöksbröd vid sidan om...Hoppas du hittar ngt gott att tillaga som passar era smaklökar! Lycka till!

  • robin321 8 mars 2010

    Gärna mer tips, på pannerad stekt fisk med tillbehör eller kött! :) Två bra förslag hittills, tack för det

  • Marksten 8 mars 2010

    Föreslår: Havskatt med blåmusslor.
    http://www.kokaihop.se/recept/havskatt-med-blamusslor

  • robin321 8 mars 2010

    Skrivet av Marksten den 8 mar 2010

    Föreslår: Havskatt med blåmusslor.
    http://www.kokaihop.se/recept/havskatt-med-blamusslor



    Skulle räkor alternativt kräftstjärtar passa ist för musslor?

  • Marksten 8 mars 2010

    Gillar ni inte musslor? För det är än helt annan grej än burkmusslor.

    Det är ju smaken från musslorna som gör såsen. Så jag vet inte.
    Men en hummersås sitter ju som en sportkeps till det här.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.