Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

50-års fest överraskningsparty

  • Jenny_N 23 november 2008

    Hej!

    Tänkte om ni kunde hjälpa mig lite. Det är så att jag håller på att planera en överraskningsfest till min man som fyller 50 nu i mitten på januari.

    Tanken är så här. Han ska luras iväg på hockey och på vägen från hockeyn så blir han kidnappad med ögonbindel och sedan körd i kringelikrokar hem till oss där vi alla väntar. Det jag vill ha hjälp med är nu maten.

    Han kommer vara borta i 3-4 timmar och på den tiden ska maten fixas, det ska städas och dukas. Jag kommer ha hjälp av en städpatrull och några "mattanter" men frågan är vad vi ska bjuda på. Vi kommer bli ca 20 pers och jag kan ju inte förbereda något hemma för då märker han ju det. Jag är övertygad om att jag kan få hjälp.

    Jag vill ha buffé och har hittat jättemånga smarriga recept här hos er, frågan är, hur många sorter ska man ha på buffén om man nu tänker att jag inte ska ta mig vatten över huvudet.
    Det jag har hittat hittills är
    Marinerad fläskfilé
    Marinerad kycklingfilé
    Champinjonsallad
    Gurksallad
    Bulgursallad
    Laxrullar
    Oststänger
    Potatisgratäng
    Rökt lax med hjortronsås
    Nån god paj också kanske

    Är detta lagom eller ska jag satsa på en rätt i stället?

    Tips mottages gärna!

  • stinta 25 november 2008

    Det var värst vad du ska laga till:D Det blir nog bra
    Vi hade till min svägerska fest gjort om deras rum till saloon:p (medan hon var ute på tur)
    Alla var klädda i något western/sista natten med gänget inspirerat. Hade även gjort en bardisk av två bockar(höga) och en skiva som vi la över ett stort lakan. Maten bestod av hamburgare(Y) Det hör till saken åxå att födelsedagsbarnet fick ha på sig förkläde, rullskridskor å en sån hatt som de har på hamburgerrestauranger. Då fick hon rulla omkring och servera hamburgare på en bricka.
    samt cocacola på flaska samt öl.
    Detta var bara ett tips men jag kan säga att det uppskattades väldigt mycket

  • elpatron 25 november 2008

    gör världens största hamburgare på 187 kg köttfärs så hamnar han i guiness book of record oxo.
    finare present och middag är svårt att slå (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.