Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Alla Hjärtans dag

  • VVesterlund 11 februari 2013

    Hur tänker ni göra på alla hjärtas dag?
    Jag spekulerar fortfarande vad jag ska laga för man, jag är student och inte råd med jätte dyr mat eller att gå ut och äta :(
    Möjligen att jag något "kyckling wanna be plankstek" eller nått xD

  • Erajscha 11 februari 2013

    Förrförra året gjorde jag hjärtformade falukorvsskivor (pepparkaksform) och serverade µed kokta makaroner. Det blev mycket uppskattat. :-) Man kan ju göra färsbiffar på det viset också..

  • VVesterlund 11 februari 2013

    Sweet! Hjärt formade biffar var något att tänka på :)
    Undra hur man ska göra gör att inte falla sönder , kanske steka de i formen :P

  • Zebs 12 februari 2013

    Hmm, Jadu. Kött är ju inte direkt billigast eller samt dyrast. Jag skulle testa med revbensspjäll eller nått :) Det är billigt och för gott! :D

  • ElinStarfighterGunnarsson 12 februari 2013

    Förra året körde jag på ugnsbakad lax med vitvinssås och pressad potatis! Lite bacon inlindad sparris till och det gjorde succé!!
    Till efterrätt gjorde jag kladdkaka med dubbelnogate!
    :)

  • marwah0427 12 februari 2013

    Köttgryta är inte dyrt men kräver lite kärlek. Fransyska, eller karré brukar man kunna hitta för upp till 70kr/kilot. Putsa, stek lök + bacon och bryn köttet. Späd med rödvin eller buljong och tillsätt morötter, tomater och persilja på slutet. Mums!! Bra Budgetmat och du... låt det koka länge. Ju längre, ju bättre 3-4h är inte fel. Jag försöker sjuda den runt 10h för att få det mört. Lycka till!! Efterrätt: Varma bär och glass!

  • VVesterlund 12 februari 2013

    Skrivet av ElinStarfighterGunnarsson den 12 feb 2013

    Förra året körde jag på ugnsbakad lax med vitvinssås och pressad potatis! Lite bacon inlindad sparris till och det gjorde succé!!
    Till efterrätt gjorde jag kladdkaka med dubbelnogate!
    :)


    Det låter riktigt gott!!!

  • flickansomsnackar 12 februari 2013

    Vi hade tänkt ha choklad fondu till efterätt med massa goa frukt till :)

  • Lisspluttan 12 februari 2013

    Till efterrätt kan man göra kladdkaka och trycka ut hjärtan med pepperkaksmått. Det gjorde jag förra året och det blev jätte fint och mysigt :) lite grädde och bär till.. mums!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.