Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

bröllop

  • bolla85 31 januari 2008

    hej:
    jag skulle vilja ha lite tips om mat till bröllop. ska laga något gott. tar gärna mot tre rätters men y med recept om någon har något tips:)

  • ThomasP 31 januari 2008

    Är det ditt eget??
    När är det vilken årstid???
    Vilken typ av gäster??

  • Amber 31 januari 2008

    Förrätt: toastskagen
    Huvudrätt: Oxfilé med potatisgratäng grönsaker gelé
    Efterrätt: bröllopstårta

  • MammaModesty 31 januari 2008

    till hur många gäster?
    finns det serveringspersonal?

  • Chocolategirl 31 januari 2008

    förätt: lax med in rullat i bröd och så någon god fyllning mellan brödet och laxen.

    varmrätt:

    efträtt: bröllopstårta

  • anluk 31 januari 2008

    Förrätt: Hjärtebakelser, finns på min sida
    Varmrätt: Lax, potatis och sås
    Efterrätt: Cheesecake vilket är lätt att göra till många, alt. glass och ostkaka, sylt och grädde (hade vi på vårt bröllop)

    Sedan blir det bröllopstårta efter det.

  • bolla85 31 januari 2008

    nej det är tyvärr inte mitt eget:) det är väl olika många gäster. har fått några förfrågningar på mitt jobb om bröllops fester. har gjort någraförslag men skulle vilja ha lite mer tips.

  • doris08 15 februari 2008

    Beroende på hur och var och när så är buffé aldrig fel. Om man inte har serveringspersonal så är det lätt för alla att hjälpa till. Man kan förbereda allt dagen innan och ha gäster till att vara ansvariga. Så var det på min brors dotters bröllop. Mycket bra!(Y)

  • akk 26 juli 2008

    Jag ska gifta mig 30 augusti, vi ska ha toast med skink och oströra till förrätt. Potatisgratäng med marinerad kycklingfile (har ett supergott recept men har inte hunnit lägga in det ännu.) och ugnstekt laxfilé. Kalla såser och hjärtbröd som jag hittat receptet på här. Det blir huvudrätten, ja sallad oxå förståss.
    Efterrätten blir kladdkaka med grädde. Och senare på kvällen kaffe och tårta.
    Jag har valt rätter som går bra att förbereda så att kökspersonalen inte ska ha så mycket att göra. Sen har vi valt att ha gående bord, där toastmastern får dirigera vilket bord som börjar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.