Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bröllopsfest för många

  • cattis08 26 april 2008

    Hej alla,
    Jag, eller vi kanske jag ska säga, är så himmla glad :D. Vår äldsta dotter ska gifta sig på sensommaren i år!!! Hon och henns blivande man vill att själva bröllopet och middagen ska vara ganska litet, närmaste familjen, ca 30 pers. och det blir säkert en trevlig och oförglömlig dag för de lyckliga tu. (L)
    Men det som redan nu börjar ge mig lite "gråa hår" är att det de senare (en vecka till en månad efter själva bröllopet) vill ha en fest för sina vänner och den släkt som inte var med på själva bröllopsmiddagen. Den festen kan bli ganska stor, 100 - 130 personer skulle jag gissa.
    Har någon något tips på vad man kan bjuda på?
    Ska det vara buffé eller sittande middag? Hjälp!!! :'(
    Alla tips är välkomna.

  • tandri 26 april 2008

    Jag tycker att Buffé verkar enklast när det är så många gäster... Det kan ni ju förbereda i förväg.
    Lycka till!

  • The_mama97mia 26 april 2008

    Whoops... det låter... stort... och dyrt...
    100 pers... sittande middag? Glöm det. Gör matstationer - i olika hörn o platser i lokalen. En station med kallskuret, en med ostar, en med paj, en med grönsaksgrejer... etc...

  • annwin66 30 april 2008

    jag häller med mama97mia.Mingelmat det bästa för så många. Kalla tallrikar med plockmat.Det finns clips som man sätta på tallriken så kan man hänga glaset där. (Y).Så är man inte i behov av en massa bord.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.