Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bröllopspresentbekymmer

  • popik 9 februari 2010

    Kan någon komma med tips och iddeér på bröllopspresent. Min dotter ska gifta sig på midsommarafton, grejen är att de har bott ihop i flera år och har både hus och barn så de har ju i princip det mesta. Har ingen aning om vad man ska hitta på.:'(

  • siggemums 9 februari 2010

    Vilket prisläge har du tänkt?

  • The_mama97mia 9 februari 2010

    Om dom har "allt" så är det väl läge för ett upplevelsepaket. Typ biljetter till ngt evenemang, eller hotellhelg och självklart ingår barnvakt och huspassning.

    Annars är det väl inte fel att fråga rent ut vad dom vill ha?

    Eller ngt konstverk? Konstglas?

    När jag gifte mig sist (haha) så hade vi också nästan allt, men fick en massa trevliga saker till hemmet, en väldigt vacker designad bricka bland annat som jag fortfarande har mkt glädje av.

    Jag bor nära Björke Vävstuga - dom väver dukarna till Nobelfesten - och en vacker linneduk är ju inte bara bra att ha utan kan också vara lite symbolisk - bröllopsduk liksom. Klässbol har ju mkt fina saker.

  • popik 9 februari 2010

    Skrivet av siggemums den 9 feb 2010

    Vilket prisläge har du tänkt?



    Nja, under tusenlappen får det nog bli, jjag är en fattig arbetslös vet du:'(

  • The_mama97mia 9 februari 2010

    Popik, jag är rätt säker på att ett "barnvaktspaket"... blir mkt uppskattat. DU måste ha ung dotter o små barnbarn?

  • jimboz 9 februari 2010

    En prenumeration på Allers och Teknikmagasinet :)

  • siggemums 9 februari 2010

    Det är svårt att råda när man inte vet något om dem och vad de tycker om.
    Det viktiga är ju inte prislappen utan att de känner att du verkligen försökt att hitta något som passar just för dem .
    Vilken inredningsstil har de ? Passar en duk, tavla eller vacker skål att ta fram år efter år. De kanske har något gemensamt intresse eller speciell mat de tycker om då kan man ett kombinera ihop ett litet set med passande tillbehör.
    Ett lyxigt lakansset eller en fin kaffebryggare de inte skulle kosta på sig.

    Om du tycker att du inte har så mycket pengar till presenten kanske du också har något i dina "gömmor" ett gammalt arvsmycke som du vet att hon tycker mycket om som hon kan få eller något annat fint som betyder mycket.

  • popik 9 februari 2010

    Jag tackar och bugar för alla tips och ideér som ni ger mig. Det är det som är det fina med MK, man får alltid hjälp av någon, tack.:D(Y)

  • hansdotter 9 februari 2010

    Jag tycker att du ska köpa en fin bok, med vackert omslag (titta på bookbinders eller ordning och reda) med vita sidor i. Till denna bok köper du en fin penna som torkar snabbt. Köp 1-2 engångskameror. Inför bröllopet ger du din gåva och ber dem att lägga fram detta väl synligt på ett bord. På bröllopet ansvar du sedan för att informera alla om att skriva en hälsning till brudparet och sedan ta ett kort på varje gäst/par. En sida i boken till varje gäst/par och sedan samlar framkallar du bilderna i efterskott och färdigställer minnesboken. Det är säkert uppskattat! Jag gjorde det till en kompis som gifte sig och det blev uppskattat.
    Hoppas att mitt förslag kan hjälpa dig. Det kostar inte så mycket, en bok kostar nog ca 200-300 och pennor får du för ca 20 kr styck. Engångskameror kostar inte heller så mycket. Så en bra bit under 1000 kr hamnar du nog.

  • Countrygirl 9 februari 2010

    När jag gifte mig hade vi bott ihop i flera år och ville verkligen inte ha något till hemmet. Det vi vill ha köper vi själva. Men med två hopslagna hushåll och ett par arv hade vi nog av det mesta.

    Vi önskade oss pengar till vår bröllopsresa, vilket vi fick ihop. Av min mans föräldrar fick vi euro till fickpengar. Min pappa betalade mat och dryck på bröllopsfesten vilket emottogs mycket tacksamt.

    Erbjud dig att hjälpa till att laga maten till festen eller något annat personligt som kostar dig tid och kärlek men inte pengar. Det duger gott, det bär man med sig hela livet sedan.

  • frucaos 9 februari 2010

    Tycker du om att sy? Köp och brodera en fin korsstyngstavla som minne av bröllopsdagen! Vi fick en av mamma, och den pryder sin plats på vår bröllopsvägg.

  • 123Linnea 10 februari 2010

    om man inte gillar korsstygnstavlor blir tavlan ett lidande i flera år...

    Upplevelsepaket är väl en toppenidé!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.