Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dessertförslag till 100 personer

  • mattjejen 25 juli 2009

    Jag behöver förslag på dessert som ska serveras på ett bröllop i september med 100 gäster. Något som är enkelt att förbereda, gott och gärna lite snyggt!

  • ros 25 juli 2009

    :)Hej!
    Vad det ska vara för mat innan desserten?

    Här är några förslag:
    Pannacotta i glas med chokladlock
    Pannacotta i glas med hallonspegel och färska hallon
    Pannacotta i glas med färska bär
    Pannacotta i glas med passionsfruktgelé mm mm

    Det går att göra pannacotta på långpanna, som man skär i tårtbitar.
    Servera en "tårtbit på en assiett med hallonspegel och färska hallon

    Lycka till!

  • mattjejen 25 juli 2009

    Innan deserten blir det först sos (smör, ost sill) och sen Potatisgratäng och Marinerad rostbiff (vitlök, soya, timjan, vinäger).

    Jag skulle gärna ta förslag på något som inte är pannacotta också ; )

  • Rosageisha 25 juli 2009

    En Grand desert är festligt tycker jag. Ex en liten skiva tryffelpaj, en kula glass/sorbet, ett litet mandelflarn, frukt och en hallonspegel. Det låter mycket men det går snabbt att lägga upp och är lätt att göra i förväg samt enkelt att förvara.

  • Cassiopeya 26 juli 2009

    Vaniljglass med hjortronsås, eller hallonsås....eller en liten bit brownie med grädde och färska bär kanske?? Det är ju alltid gott med lite choklad efter maten, men inte för stor bit i så fall =) Mousse går ju också att göra i förväg i glas och bara ställa fram. Lycka till!

  • mariaengstrom 26 juli 2009

    Chokladmousse i snygga glas, dekorerat med citronmeliss och hallon. Kanske mandelflarn också? Det är lätt att förbereda!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.