Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur länge i ugnen?

  • slarvan 6 november 2010

    Ska göra en maträtt idag, vet inte om det har nåt namn....men jag ska göra så här...

    Ta skinksnitslar, köttskivor alltså, och sen lite vitlöksost och rulla in det i köttskivorna. Sen ta och lägga dom i en form och hälla på lite köttbuljong och grädde så får det puttra i ugnen. Har gjort detta en gång för längesen, men kommer inte i håg alls hur länge jag hade det i ugnen....Så, är det nån här som har en aning om hur länge jag ska ha dom i ugnen. Är det bättre att ha lägre tempratur och ha dom, längre i ugnen? Dom får ju inte bli torra och sega, men dom måste ju vara färdiga åxå.....

  • slarvan 6 november 2010

    Nån?

  • knyppeltanten 6 november 2010

    Sök på rullader, jag brukar göra såna på nötkött Då bryner jag dem först och sen får de koka efter ett bra tag beroende på köttsort. Men med fläskkött bör det ju gå mycket snabbare än med nöt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.