Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Melodifestivalen

  • iidaOlofsson 12 mars 2011

    Ikväll är det final i Melodifestivalen, familjen vill äta pizza så jag gör en god dessert som vi ska äta senare.
    Vad ska ni äta ikväll till finalen??

  • amoz 12 mars 2011

    Sitter just och funderar på det, har i alla fall tagit fram en fläskfilé. Kanske det blir något eget skapande!;)

  • sju 12 mars 2011

    Jag svirade så ordentligt igår med både mat och dryck på krogen så ikväll blir det nog bara smörgås och apelsin framför tv:n.

  • Okänd 12 mars 2011

    Eftersom vi inte äter framför tv:n så har vi redan ätit.
    Fläskfilé med kiwi och ris.

  • MosterNettan 13 mars 2011

    Vi hämtade mat från malaysisk restaurang. Massa olika rätter, som vi alla smakade av. Vi åt desserten framför tvn.

  • lena4 13 mars 2011

    Detta smakskade vi på.
    Ny smörgåstårta

  • irrevirre 13 mars 2011

    Vi var bortbjudna och åt en god, färsk lax, gratinerad med dijonsenap och parmesan, pressad potatis, mixad sallad och hollandeisekräm.
    Kaffe med choklad.

    Och framför tv-n .... Banoffepaj och senare morotsstavar med dip.

    En härlig kväll med gissningstävlan om vem som skulle vinna. Tre av fyra hade rätt{party}

  • Cilla71a 14 mars 2011

    Vi åt inget spec. till middag utan det blev pytt i panna med stekt ägg, barnens favvomat. Men till Melodifestivalen blev det vin & ostbricka.

    Vi har aldrig brytt oss om att det ska vara ngn spec. mat för att det är fredag eller lördag, vi äter det vi är sugna på så det kan mkt väl bli fläskpannkaka. Det är mer om man har en bjudning som man ställer till med lite mer avancerad kost =)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.