Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Potatisbekymmer vid vårat bröllop...

  • ttwww 6 maj 2010

    Ska gifta mig i Juli och har bekymmer med vilken sorts potatis vi ska servera till våra 60 gäster.
    Det ska passa ihop med pepprig fläskytterfilé, sparris, rödvinssås och jordgubbssalsa. Förrätt är toast med räkor och ägg med en svag doft av vitlök på den ena och den andra är kycklingröra med curry och ärtor. Till efterrätt blir det vanilj och chokladpannacotta.
    Det får gärna vara något som går att förbereda och gärna lite festligt. :)

  • chrisq 6 maj 2010

    :DDatt panera o krydda efter sin smak små fina burkpotatis är jättegott lycka till på din stora dag

  • The_mama97mia 6 maj 2010

    Kul att det fortfarande finns entusiaster haha, som gifter sig menar jag. *ler*
    Ska ni laga maten själva???

    Eftersom du tänker ha både rödvinssås och saftig salsa till så går ju gratäng fetbort. Jag skulle tänka mig som chrisn säger "kulpotatis", eller varför inte bara kokt färskpotatis, svårt dock att hålla varmt kanske. Annat alternativ vore en lite mer stabbig potatiskaka, som ändå klarar av att bo ihop med sås o salsa.
    Klyftpotatis kanske funkar med? Eller kroketter, men det är ingen personlig favorit hos mig.

  • MatAnders 6 maj 2010

    Det finns småpotatis som man kan helsteka i ugnen dom är goda, bara på med lite olivolja,salt & peppar och ruska om dom lite då och då.

  • vanillalover 6 maj 2010

    har använt mej av detta recept massor av gånger och blir lika uppskattat var gång! Lätt att göra & förbereda.
    Brukar dock ha i lite mer av "sallads-ingrediensert", så slipper man att göra en fristående sallad till .-)

    Färskpotatissallad med ruccola
    Tack igen till receptskrivaren!
    LYCKA TILL PÅ DEN STORA DAGEN!
    /Marie

  • Bumbis 6 maj 2010

    När ni gifter er så är det ju jättesäsong för färskpotatisen och då har jag ett jättetips. Koka dom nästan färdiga, häll av och lägg på plåtar. Täck dom med lite olja och strö över Santa Marias Vitlök/Örter och in i ugnen tills dom får lite färg. Hur gott som helst till allt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.