Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lussekatter

  • Lena_i_USA 7 november 2009

    Hej!

    Jag bor sedan 8 år i USA och har svårt att hitta en del saker till recepten.

    Jag skulle gärna vilja baka lussekatter till jul i år, men jag vet att man får dem saftigare med kesella. Kan man använda keso/cottage cheese i stället??

    Eller har du några andra tips för saftiga lussekatter?

    Tacksam för svar!

    Lena

  • Citronflickan 13 november 2009

    Skrivet av Lena_i_USA den 7 nov 2009

    Hej!

    Jag bor sedan 8 år i USA och har svårt att hitta en del saker till recepten.

    Jag skulle gärna vilja baka lussekatter till jul i år, men jag vet att man får dem saftigare med kesella. Kan man använda keso/cottage cheese i stället??

    Eller har du några andra tips för saftiga lussekatter?

    Tacksam för svar!

    Lena

  • Citronflickan 13 november 2009

    Jag brukar inte använda kesella. Jag brukar baka med extra mycket margarin/smör och tycker att de blir rätt saftiga. Mandelmassa trycker jag också i ibland och det är ju gott.

  • BagarnJeppson 16 november 2009

    Hejsan!

    Keso eller cottage cheese fungerar bra! För att få saftiga lussekatter gäller kort baktid och varm ugn, det får man prova sig fram till beroende på vilken typ av ugn man har.

    lycka till!

    Kalle

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.