Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Födelsedagsfest

  • eriikab 15 april 2013

    Jag ska ha födelsedagsfest med ca 40 gäster och jag vill kunna förbereda det mesta av maten så att jag kan vara med på festen. Vilka rätter funkar att förbereda?

  • DiLuca 16 april 2013

    Kul med kalas!
    Jag tycker du ska satsa på en kall buffé, då kan du förbereda allt innan gästerna kommer och sedan bara fylla på från kylskåpet! Bresaolarullar med mascarpone kan förberedas dagen innan och skivas upp innan servering. Marinerad kycklingfile eller dubbelmarinerad fläskfilé är också mycket bra rätter att förbereda dagen innan festen. De blir bara ännu godare om de får stå och dra i kylskåpet över natten. Prosciutto di Parma och salami kan läggas upp på serveringsfat tillsammans med lite rucola. Tänk på att ta fram faten med kallskuret ca 30 minuter innan maten ska serveras, för att få fram alla goda smaker. Pastasallad går också bra att förbereda dagen innan festen genom att marinera pastan i till exempel pesto. Tillsätt grönsaker innan salladen serveras Bröd kan du baka veckorna innan festen och ha på lut i frysen. En god ostbricka med till exempel parmesan är en god avslutning som inte kräver så mycket jobb.
    Alla recepten hittar du på www.zeta.nu

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.