Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Trendigt?

  • MagnusClar 17 april 2013

    Hej,

    Kul idé att kunna fråga och få svar från experter!

    Jag skulle vilja ha en buffé på en födelsedagsfest, men jag vill helst att det ska känna nytt och fräscht. Har ni några tips på vad som är "inne" just nu? Jag som fyller år vill helst inte hålla på och laga maten (kan tänka mig att stå vid grillen, jag är ju man) när gästerna är på plats, så gärna några delar man kan förbereda kvällen innan.

    Tack och bock!

  • DiLuca 25 april 2013

    Hej!

    Buffé är ju perfekt när man ska ha födelsedagsfest och vill man inte stå i köket när gästerna har kommit så föreslår vi en kall buffé.
    Prova att göra en dubbelmarinerad fläskfilé, den kan du marinera, grilla dagen innan och sedan låta ligga i ytterligare en marinad under natten. Sedan är det bara att skiva upp och lägga upp på serveringsfat.Halloumipanerade kycklingspett går att förbereda och är goda både kalla och varma. En potatissallad med goda ingredienser som fetaost och pinjenötter eller potatissallad med senapsdressing passar också bra på buffébordet tillsammans med filén och kycklingen. Och så klart är det gott med en rad goda såser och röror. Jag kan speciellt tipsa om vår krämiga valnötssås med parmesanost!
    Småplock som melon med prosciutto kan förberedas likaså marinerade oliver. Perfekt småplock på buffébordet. Bresaolarullar med mascarpone och citron, är lite pilligt att göra men otroligt gott och bra att förbereda.
    Lite gott bröd till detta så har du en god buffe!
    Lycka till!
    /Anna

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.