Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Äntligen fredag!

  • guacamole 28 mars 2008

    Äntligen fredag och två dagara ledigt framför sig! (nåja, kanske inte ALLA har det så...):)

    Hur ser era fredagar ut?
    Blir det något extra gott? Vin, snacks, "lyxig mat" etc.

    Sambon och jag brukar se till att göra något extra gott på fredagkvällen och gärna ett glas vin eller en martini medans vi kockar.
    Ofta blir det också någon efterrätt såsom bryleepudding, glass, fromage eller liknande (nästan alltid köpt och inte hemmagjord...).
    Har vi jobbat extra hårt eller haft en riktigt tråkig vecka så går vi ut och äter. Bara vi två i lugn och roooooo.....

  • zonale 28 mars 2008

    Vår fredag, framförallt kvällen, är guld värd. Arbetar oregelbundet och det innebär även varannan helg. Brukar mysa till det med något gott att äta tillsammans med en flaska vin. Ett vackert dukat bord är inte fel. Man har inte roligare än man gör sig. Viktigt att vårda även "gamla"(Y)(L) förhållanden

  • anluk 28 mars 2008

    Fredagkvällen är underbar. Synd bara att man alltid är så trött efter en veckas slit så man ofta somnar framför TV:n. Vi brukar alltid lyxa till det med lite extra gott att äta och dricka.

  • tulle 28 mars 2008

    Vi äter tillsammans hela familjen, barnen får välja ibland och då brukar det bli tacos eller varma mackor..:p
    När minstingen har lagt sig försöker vi mysa med de två stora grabbarna, jag natar att ikväll tex blir det fredagsmys framför finalen i Let´s dance...

    Frampå senkvällen, innan vi går och lägger oss, tar jag och min man en kopp te i köket. Bara vi och tända ljus...jättemysigt!! (L) Bara småpratar om veckan som varit och varvar ner.

  • Wombat04 28 mars 2008

    Fredagen är den bästa dagen på hela veckan! Helgen sträcker ut sig framför en och även om man har saker att göra känns det som om man är ledig. På fredagen blir det lite extra framför TVn, det lite mer "guldkantade" spar vi gärna till lördags- och söndagsmiddagarna. Då ställer jag mig gärna vid spisen och sen lagar jag någon dessert, antingen i ugnen eller i min glassmaskin. Just nu är jag totalt insnöad på sorbeter ... syrliga, härliga, fruktiga ... (Y)

  • Lotten_J 28 mars 2008

    Vi brukar äta lite extra god mat, lite vin, en martini tillsammans medan vi kockar och sen mys i soffan och är vi totalt utan inspiration brukar vi faktiskt unna oss ett restaurangbesök ibland. Om veckan varit för tuff brukar vi bara ta det lugnt på fredag med lite mys vid tv:n och så tar man lite extra mys på lördag när man är piggare

  • SaraW 28 mars 2008

    Vi brukar äta något småfestligt men framför allt snabblagat. Lite vin under matlagningen och lite vin under middagen som oftast intas framför tv:n. På lördag och söndag blir det mat som kräver tid och gärna en efterrätt. På fredagen kan det bli efterrätt i form av lite mörk choklad eller tryffel och kanske rent av en liten päronkonjak.

  • guacamole 28 mars 2008

    Skrivet av Lotten_J den 28 mar 2008

    Vi brukar äta lite extra god mat, lite vin, en martini tillsammans medan vi kockar och sen mys i soffan och är vi totalt utan inspiration brukar vi faktiskt unna oss ett restaurangbesök ibland. Om veckan varit för tuff brukar vi bara ta det lugnt på fredag med lite mys vid tv:n och så tar man lite extra mys på lördag när man är piggare

    Våra fredagar ser med andra ord EXAKT likadana ut!(Y):D

  • Ketronya 28 mars 2008

    Verkar som att vi skiljer ut oss lite från resten, det brukar oftast bli något snabbt men gott, hämtmat tex. idag blir det sushi, det är ofta fest på fredagar och då hinner man inte laga mat. Men det är ju det klassiska studentlivet antar jag, innan man skaffat barn och villa :p

    De gånger vi har myskväll hemma brukar jag ta lite extra tid på mig i köket och fixa något gott, tex marinerad kycklingfile med bakpotatis eller nån god gryta. Men pizza från närmaste pizzeria e inte dumt det heller ;)

  • gittan47 28 mars 2008

    Fredan är bäst vi skall grilla lite kycklingspett till kvällen med ett glas vin eller två.
    Sedan blir det mys i soffan och titta på lättdans.(L)
    Mina vuxsna barn skall äta med oss det är alltid lika trevligt.:p
    Rästen av häljen skall vi måla och tapetsera vårat allrum så vi får njuta på fredan.(Y)
    Hoppas att alla har en bra kväll:D

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    Tänk att ""fredagsmys" mest handlar om vad man äter... Här varierar det lite, men barnens favvo bigtime är ju tacos. Ibland köper jag färdig grillad kyckling om jag inte orkar stå i köket. Till mig själv blir det gärna lite räkor o vitt vin.
    Fredagen är bästa kvällen, även om man är trött efter veckan. Under resten av helgen lagar jag gärna mer komplicerad mat.... Det är rena terapin för en skrivbordsråtta/datormänniska som en annan.

  • monel 28 mars 2008

    Oftast blir det något snabbt och gott, sedan är det snacks framför TV:n. Är vi extra trötta/hungriga så blir det pizzabulle eller grillad kyckling eller räkor. Ingen alkohol så långt ögat når för min del. Oftast ska barnen iväg på något så jag är tvungen att hämta/lämna eftersom vi bor på landet och inga bussar går här (N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.