Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Årets första vårgrillning!!

  • Heisjo 15 mars 2010

    Då är det dags, här i Skåne skiner solen från klarblå himmel och temperaturen har stigit över 6+ på dagen.
    Detta innebär att vi imorgon ska ta fram grillen för årets första grillning!!
    Jag kommer grilla marinerad fläskkarré serverad med pastasallad och en kall grillsås och en stor grönsallad.
    Gissa om jag längtar, kan nästan känna både doft och smak redan\o/

    Nu är jag nyfiken på om fler tagit fram grillen och vilken delikatess har ni bjudit familjen/vännerna eller er själv på??

  • amoz 15 mars 2010

    Oj, det var till att vara tidig på det!!!! Nja, så länge drivorna fortfarande ligger höga och temperaturen visserligen visar plus på dagen, men fortfarande många minus på natten, så får nog grillen vänta. Den står förresten väl inlindad i sin pressening ( vi har en sån där stor i sten ) ännu och får nog stå så lite till.

  • idea_ 15 mars 2010

    Åh så gott det låter, nej det är många månader tills dess att hyresvärden kan komma hit med den grill vi alla i huset får använda.... här är det kallt och snödrivorna är höga, sommaren och grillsäsongen känns mycket avlägsen, får ta fram grillpannan eller slå ugnen i grilläge om suget blir för desperat...

    Skönt att höra att det är vår i Lödde, det är vackert i de trakterna :)

  • Marksten 15 mars 2010

    Härligt. Det dröjer nog några dagar till- Jag tycker man bör sitta ute och äta också, inte bara grilla.
    Men jag går och glor på min grill varje dag.

    Hoppas på helgen som kommer. Håller tummarna.

  • jimboz 16 mars 2010

    Här dröjer det innan det blir något vårfirande....Men smaklig måltid :)

  • Gul13 16 mars 2010

    Åh visst är det underbart. Vi gjorde grilldebut den 20/2 tror jag det var.

  • saxa 16 mars 2010

    Här grillar vi året runt, plockar aldrig in den. Mkt gott!

  • anluk 16 mars 2010

    Har faktiskt inte funderat på det ännu men nu när jag läser att ni börjat en del av er så blir jag så sugen. Kanske borde ta fram grillen till helgen?? Har lammkotletter i frysen som säkert skulle bli kanon..

  • The_mama97mia 16 mars 2010

    Jag var tvungen att titta tillbaka på gamla trådar, både 2008 och 2009 var jag igång med grillningen tidigt i mars. VI har alldeles för mkt snö här - jag tar mig knappt fram till grillen. Men den som väntar på ngt gott... väntar alltid för länge, eller hur var det?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.