Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Asiatisk vegomat

  • Cupcakemakerskan 24 februari 2012

    Tänkte göra vegetarisk asiatisk mat... tänkte göra vårrullar är det nån som vet ett bra recept på vegovårrullar?
    Förresten vart köper man degplattorna som man rullar i?
    Måste vårrullarna friteras?
    Tacksam för svar
    MVH

  • Erajscha 24 februari 2012

    Du som bor i Hägersten kan åka in till butiken som ligger mitt emot sawadee bakom Hötorgshallen. Där finns färdiga vårrulleblad (och en amssa annat) att köpa till rimliga priser.

    En vegetarisk fyllning kan ju bestå av strimlad vitkål, morot och tofu. t.ex. eller quornfärs istället för tofu om du föredrar det.

    Och ja.. de måste nog allt friteras om de ska bli frasiga.

  • Cupcakemakerskan 29 februari 2012

    Skrivet av Erajscha den 24 feb 2012

    Du som bor i Hägersten kan åka in till butiken som ligger mitt emot sawadee bakom Hötorgshallen. Där finns färdiga vårrulleblad (och en amssa annat) att köpa till rimliga priser.

    En vegetarisk fyllning kan ju bestå av strimlad vitkål, morot och tofu. t.ex. eller quornfärs istället för tofu om du föredrar det.

    Och ja.. de måste nog allt friteras om de ska bli frasiga.


    Tack ska kolla upp stället ^^ några säger att vårrullar kan göras med en sorts deg vad är det?

    Några mer tips på asiatisk vegomat? :D
    MVH

  • The_mama97mia 29 februari 2012

    Filodeg - har jag köpt o använt ibland, finns ofta i frysdisken på vanliga affärer, ICA; COOP.
    Ett annat tips är att testa Lidls produkt Mini Vegetable Spring Rolls, tror det är 16 st i ett pkt för typ 25 spänn? dom brukar jag köpa ibland o servera som typ förrätt/plock - med en äggkopp soja o en äggkopp sweet chilisås att doppa dom i. Gott och enkelt, värmer dom bara i ugnen.

  • Cupcakemakerskan 1 mars 2012

    Skrivet av mama97mia den 29 feb 2012

    Filodeg - har jag köpt o använt ibland, finns ofta i frysdisken på vanliga affärer, ICA; COOP.
    Ett annat tips är att testa Lidls produkt Mini Vegetable Spring Rolls, tror det är 16 st i ett pkt för typ 25 spänn? dom brukar jag köpa ibland o servera som typ förrätt/plock - med en äggkopp soja o en äggkopp sweet chilisås att doppa dom i. Gott och enkelt, värmer dom bara i ugnen.

    Vad bra tack så mycket.
    Tänkte prova med både med plattor och filodeg
    kan prova Lidls också tack
    MVH

  • maxxess 1 mars 2012

    Skrivet av Erajscha den 24 feb 2012

    Och ja.. de måste nog allt friteras om de ska bli frasiga.


    Vet ej hur det blir när man köper filodeg och gör själv, men färdiga djupfrysta vårrullar brukar man kunna få ganska crispiga och goda om man använder just crisppannan i micron. Pensla med olja och vända noggrant så funkar det för mig åtminstone.

    Bra metod när man inte vill göra så många.

  • The_mama97mia 1 mars 2012

    De jag köpt från Lidl har blivit krispiga o fina bara ugnsvärmda

  • alindalinda 1 mars 2012

    åh, hägersten?! tipsar varmt om thailaan på liljeholmsgallerian. på t-baneplan, mittemot willys och systembolaget!

    http://www.thailaan.se/

  • Cupcakemakerskan 5 april 2012

    Skrivet av alindalinda den 1 mar 2012

    åh, hägersten?! tipsar varmt om thailaan på liljeholmsgallerian. på t-baneplan, mittemot willys och systembolaget!

    http://www.thailaan.se/


    Åhh tack, köpte där, blev mycket gött ^^

  • linusjkpg 5 april 2012

    recept på indiska rätter efterfrågas, vegetariska främst men med kyckling funkar också

  • Mistys 5 april 2012

    Har en Thailändsk tjej på jobbet. Hon bjöd på hemgjorda vårrullar. Hon hade vermicelli i. Dom små, små glasnudlarna/pastan. Hon friterade dom hemma och värmde sen upp dom i ugnen. Micro var ett "big no no" då dom blir mjuka då.

  • husmusen88 5 april 2012

    Mmmm vårrullarna som mormors thailländska kollega gör är så goda! Har aldrig ätit några godare, inte ens på restaurang.

    Liljeholmens Thaiilan är bra, annars har ni ett bra ställe uppe vid fridhemsplan oxå.

  • husmusen88 5 april 2012

    kan rekommendera att titta under thailaans egna recept oxå! http://www.thailaan.se/jiabsfavoriter.html

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.