Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bakadpotatis

  • Jessie81 6 februari 2008

    Hej nån som vet hur man gör bakpotatis med kyckling o currysås?

    Jessica

  • 6 februari 2008

    Skrivet av Jessie81 den 6 feb 2008

    Hej nån som vet hur man gör bakpotatis med kyckling o currysås?

    Jessica


    testa http://www.menyse.com/action/recipe?recipeid=10794

  • Okänd 6 februari 2008

    Är flera år sen jag lagade bakpotatis,är väl inte så förtjust i det faktiskt.

  • Okänd 6 februari 2008

    Är flera år sen jag lagade bakpotatis,är väl inte så förtjust i det faktiskt.

  • Jessie81 6 februari 2008

    ok ått det när jag va i kiruna o det va himmla gått .. så jag får testa o se om det blir ätt bart :D

  • farmoringer 6 februari 2008

    Bakad potatis med löjrom, rödlök och gräddfil är ju bara såå gott....

  • anluk 6 februari 2008

    Jag älskar bakad potatis. Gör det ofta till lunch den dagen jag är ledig och har tid till det!

  • zoskey 6 februari 2008

    Menade du hur man gör bakpotatis?

    Antingen täcka du den med alufolie och i ugnen 275c ca 50-60 minuter- eller i en plastskål med lite vatten i, täck met lock eller plastfolie- i micron cå 35minuter.

    Currykycklings ragout (kyckling med currysås)
    Fräs lite lök i smör - tillsätt en hel skalad tärnad äpple - lite curry - 1 msk vetemjöl - 1 dl mjölk - 1dl -grädde/creme fraiche/yoghurt - lite hönsbouliong(tärning) - lite citron saft och smaksätt med antingen cocosmjölk/ananasjuice/apelsin concentrat.
    bryn kycklingsbitar separat i en stekpanna och häll i såsen.

    Lycka till

  • The_mama97mia 13 mars 2008

    jag gör oftast bakpotatis (fast av vanlig tämligen stor potatis) på grillen! DÅ lägger jag in varje pot i ett litet ark al folie. Lägger på potatisen medan grillen liksom blir färdig för köttet...
    Annars är det helt OK att baka (vanlig normalstor) potatis i micro! Pricka potatisen , täck med lock o kör på högsta effekt 4-6 minuter, testa med sticka. Blir nästan samma smak tycker jag. Perfekt som lunchmat. Nödproviant på jobbet om man inte har med matlåda - ha ett par potatisar där.... En liten ask färskost eller mjukost o sen är lunchen kirrad.... :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.