Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bra mat att laga tillsammans med en date?

  • lena_edlund 2 september 2009

    Nån som har några bra tips på recept som man kan laga tillsammans med en ny bekantskap eller date?
    Själv tycker jag att tacos är bra eftersom det är lite pyssligt att få ihop alla tillbehör. Synd bara att det är så söligt att äta :)

  • AnneNi 2 september 2009

    Tacos låter mysigt, men som sagt en aning kladdigt... Men vad gör det egentligen, det är ju gott :-)
    Annars kanske ni kan laga en paj kanske? Där är ju också en del moment som ska göras och man kan göra lite var, en gör degen o en fyllningen el dyl.
    Eller något festligt kött, typ inbakad el. fylld fläskfilé med klyftpotatis och någon god sås och sallad.
    Lycka til!

  • Ulrika91 2 september 2009

    Ni kan ju göra tacos-liknande mat. Kanske tapas, eller plock. En liten god sallad, tärnad ost, melon och vindruvor, kanske någon god ölkorv, kanske lite kyckling eller revbensspjäll (okej lite kladdigt men) och andra goa saker.

  • zudette 2 september 2009

    Gör en hemlagad pizza! Kanske kan ni "göra halva pizzan var" med en egen fyllning som ni vill bjuda varandra på.... Kan bli både kul och romantiskt!!(L)

  • 2 september 2009

    jag tänkte också på pizza=) eller tapas.fast är man bara 2 är ju pizza enkelt=)

  • flingsalt 3 september 2009

    Jag tycker att du/ni ska göra en god sallad och tillsätta mozzarella, rostade pinje och skivad parmesan. Sen hetta upp ganska mycket olivolja och ha i chili (torkad eller färsk) - ha sedan i tigerräkor och vitlök och stek upp snabbt (så vitlöken inte blir illasmakande och räkorna inte sega). Salta lite.

    När du/ni lägger upp på tallriken låt då oljan ge lite smak åt salladen. Det blir supergott!

    Servera med baguette eller focaccia (gott att doppa i den goda oljan).

    Jag och sambon älskar det så vi brukar dejta varandra rätt ofta.(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.