Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Broccoligratäng och...?

  • Majela 6 september 2010

    Jag tänkte göra Broccoli och blomkålsgratäng imorgon men kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska ha till.. I gratängen är det också grädde, creme fraiche och ost. Jag funderade på fläskfilé. Vad hade ni haft till?

  • Temme 6 september 2010

    Fläskfilé funkar. Eller kanske kassler/ någon smakrik skinka?

  • amoz 6 september 2010

    Jag skulle nog ha kött med lite mer smak precis Temme föreslår. Det finns varmrökt fläskfilé att köpa som du bara värmer. Riktigt gott!

  • elleave 6 september 2010

    Jag skulle absolut ha haft rökt skinka eller kanske pastrami till. Ibland har jag gjort broccoligratäng med skinka i oxå

  • boz1965 6 september 2010

    Som Temme skriver så hade nog kassler varit mitt val också även om det är lite 70-tal...

  • bakakaka 6 september 2010

    Jag röstar för kassler.

  • Lilloo 6 september 2010

    Kassler helt klart!

  • Majela 6 september 2010

    Tack för era tips.. Kassler är ju gott och så smidigt.. får nog bli det men om ni kommer på något mer så får ni gärna fylla på! :-)

  • safir74 6 september 2010

    På en lunchresturang så åt jag en gång broccoli och blomkålsgratäng med sidfläsk. Men den hade dom blandat in i själva gratängen. Nu var det kanske inte det du var ute efter utan något att servera till. :)

  • matpolisen 7 september 2010

    Jag skulle föreslå en grillad eller bakad fisk till, exempelvis lax. Ta några fina bitar laxfile. Lägg dem i foliekappor med lite pressad lime och, salt och kryddor. In i ugnen.

  • Bianca 7 september 2010

    Chilimarinerade kycklinggrillspett, eller som enklare variant: rätt hårt stekt strimlad kyckling kryddad med chili och curry.

  • Mistys 7 september 2010

    Strö flagad mandel ovanpå när det är ca 10 min kvar på gräddningen. Sååå gott med mandelsmaken till broccolin och blomkålen.

  • MatAnders 7 september 2010

    Det fungerar bra med t.e.x prinskorv också :)

  • AnneNi 7 september 2010

    Kryddig korv kanske?

  • Gnurf 7 september 2010

    Varmrökt lax...gärna enrisrökt...

  • Majela 10 september 2010

    Tack för era superbra tips! Kan meddela att det tillslut blev chorizokorv till. Supergott! :-)

  • maxxess 10 september 2010

    Hårt rökt kött är favorit till både broccoli och blomkål. Mmmm dreglar bara jag tänker på blomkålsgratäng hehe..

    Det jag ville fråga om var vilken chorizo det blev? Munzert chorizo [95% kött] (finns nog bara på Willys) är nämligen min nästa kandidat efter rökt kött. Och den är smaklig både varm och kall(!) till din gratäng nästa gång.

    Äsch... vad hungrig jag blev nu :(

  • Marre73 17 september 2010

    Rökt picnnicbog,helt underbar,skäres tunt,varför inte rostbiff?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.