Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

BRUN mat farlig????

  • The_mama97mia 12 maj 2008

    Läste idag på Aftonbladet att ALL BRUN mat är farlig?
    Jag blir så trött på alla rekommendationer hit o dit.
    Vad tycker ni?

    Enligt artikeln idag så ska t ex knäckebröd vara av ondo!!!
    Halloj - det är ett utmärkt fiber tillskott .

    Sen kommer LIvsmedelsverket in o påpekar (vilket man gjort sen länge) att det är inte nyttigt att steka mat hårt.

    Men att avråda folk från att äta brun mat - typ knäckebröd tycker jag skulle vara lagvidrigt.

    Sorry upprörd Finn Crisp älskare.
    :)

  • Roggan 12 maj 2008

    Jag blir också så less på alla larmrapporter. Äter man varierat är det nog ingen fara.
    Håller fullständigt med!

  • The_mama97mia 12 maj 2008

    Gå in på Aftonbladets hemsida o se vad dom räknar upp

    det finns motsatserna beskrivna med - allt vad vi ska äta som är antioxidanter etc

    Egentligen inte så mkt nytt,, men att man dissar knäckebrödet - knäckte mig!!!!!!

  • MatAnders 12 maj 2008

    Den enda bruna maten som är farlig är nog mina pannbiffar jag just stått och gjort på sur köttfärs, fick slänga allt även om den såg fräsch ut i tråget.(N)

  • monel 12 maj 2008

    Innebär det alltså att vi hellre ska äta vitt bröd än grovt brunt bröd då eftersom brunt är farligt? ehhhh .. jaa .. kommentarer överflödiga.

  • pia61 12 maj 2008

    Skrivet av mama97mia den 12 maj 2008

    Gå in på Aftonbladets hemsida o se vad dom räknar upp

    det finns motsatserna beskrivna med - allt vad vi ska äta som är antioxidanter etc

    Egentligen inte så mkt nytt,, men att man dissar knäckebrödet - knäckte mig!!!!!!


    ...och jag som också älskar knäckebröd!!!

  • evaldo 12 maj 2008

    OJ OJ- Jag borde varit död för länge, länge sedan om det är farligt att käka brun mat.
    Skulle man gå efter allt som skrivs så är det säktaste sättet att gå i graven innan man äter sig till död´s.
    :@:'(

  • lenajeanette 12 maj 2008

    Jag är också väldigt trött på alla dessa "larmrapporter". Snart, tro mig, klagom till grillsäsongen kommer igång ordentligt kommer det att vara fullskrivet i tidningarn hur farligt det är att äta grillat, hur mycket bakterier det är i färdigkryddat kött etc etc.

    För några år sedan var det larmrapporter om hur farligt det var att äta champinjoner, försäljningen gick ned väldigt mycket, vilket man idag tycks glömt bort helt då kunder köper champinjoner som vanligt.

    Att äta allt i lagom mängd tror jag är det bästa.

  • matnjutaren 12 maj 2008

    GE F*N i mitt go´a "KNÄCKIS"!! hehe
    Nu får de väl bara geeee sig!!!
    Håller med evaldo..
    Då borde jag redan varit instoppad i en "etta med lock"....
    ATT de bara ORKAR:::suck...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.