Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Comfort food

  • Sockerbubblan 17 november 2008

    Vilken är er/ert favoriträtt/favoritsnacks som ni drar till med för att muntra upp er de dagar när allt går dåligt och som får er att må så mycket bättre? (L)

    Alltså vilken är rätten som kan rädda din dag?

  • enAnnan 17 november 2008

    Om jag känner mig dålig eller hängig och vi pratar mat så är det löjligt nog:
    potatismos - hemgjort förstås.

    Snacks har jag inget speciellt.

    Men mos är comfort food för mig.

  • dystraior 17 november 2008

    Jag hade ett tag ostfranska från Hemköp i Uppsala när jag bodde där, de sålde fem för en tia, tillsammans med ägg och kaviar och ett stort glas mjölk till.

    Annars så hemgjord potatisgratäng med en stor köttbit och beanisesås.

  • monac 17 november 2008

    måste nog säga glass...av god kvalitet. Inget tröstar som glass:D

  • segerwitch 17 november 2008

    (L)En god hemmagjord pizza, mmmm(Y)

  • erbium 1 december 2008

    Ben & Jerrys-glass.
    Eller om man vill göra ngt gott själv: RockyRoad med mkt marchmellows, dumle och pistage-nötter =D

    /Jen

  • Snurran 1 december 2008

    En gräddig, vitlöksdoftande potatisgratäng med västerbottenost! Det behövs inget till den :p
    Annars är det inte helt fel med en riktigt kraftig, mörk chokladmousse eller kanske en bytta Ben & Jerry-glass.
    Då blir man som en ny människa igen :)

  • Babzan 1 december 2008

    Löjligt kanske, men chokladbollar kan få vilken unge och höstslaskdag som helst allt livas upp!(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.