Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ersätta grekisk yoghurt! HJÄLP!

  • Lunchdax 29 oktober 2010

    Ja nu har jag gjort en hel middag på tema och så har jag glömt att köpa grekisk yoghurt till vitlökssåsen! Inte har jag någon vanlig yoghurt heller!

    Jag har cremefreche 30%, kan jag använda det om jag späder ut det kanske med mjölk eller nåt?
    Har också grädde 30%!

    Hjälp mig! Middagen ska vara klar om 1.5h och jag hinner inte till affären! Dessutom ska ju såsen dra i 1h minst!

    Några snabba ideer?

  • AnneNi 29 oktober 2010

    Creme fraiche hade nog jag kört på. Personligen tror jag inte du behöver spä den med något, tror den blir bra som den är.
    Lycka till!

  • Lunchdax 29 oktober 2010

    okej.. vad jag förstått så har grekisk yoghurt bara 10% fett vilket är ganska stor skillnad så därför tänkte jag att man kanske borde spä den med något... men den ska ju inte bli för blaskig heller så.... hmmm

    får se om min nöt-glass hunnit stelna okcså, det blir en spännande middag om jag bara lyckas med allting. =)

  • MrMac 29 oktober 2010

    Creme fraiche istället blir alldeles utmärkt. Späd inte med något, konsistensen är bra som den är för vitlökssås.
    Smaklig måltid!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.