Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fläskytterfile

  • kajsa36 15 december 2010

    Hej alla goa matklubbare.
    Jo tänkte göra något i dag med en fläskytterfile som jag har liggandes i frysen... men vet inte vad???
    Har ni något bra förslag på någon favorit rätt eller så?
    Tack för ordet.....

  • susanne7206261 15 december 2010

    kolla mitt recept på fläskytterfile i ungnen supper gott ock enkelt . lycka till och hoppas du gillar det

  • vonkiz 15 december 2010

    Hej!

    Här är ett mycket gott recept som alltid går hem:

    Ingredienser:

    Fläskytterfilé
    2 paprikor
    1 gul lök
    Bacon (väljer själv hur mkt man vill ha)
    Lite purjolök
    Champinjoner (färska eller på burk) skivade eller hela. Tar du hela så dela dem lite.
    Grädde
    Mjölk
    Salt,svartpeppar och grill/allroundkrydda
    Soja
    Köttbuljongstärning

    1/ Skiva och tärna filén.Bryn sen så de får en gyllene färg runt om.Krydda med salt,svartpeppar och grill/allroundkrydda. Lägg sedan i en särskild skål eller nånting annat.

    2/ Hacka lök,purjolök. Skiva paprikorna i så stora bitar som du själv vill ha.
    Bryn detta tillsammans med champinjonerna och baconet.
    Häll av i en skål efteråt.

    3/ Koka köttet tillsammans med buljongtärningen tills köttet blir mört.

    4/ Rör ner allt i grytan med köttet.Späd på med grädde och mjölk efter hur mkt sås man vill ha. Smaksätt! Sedan fixa redning så den blir lite tjockare och häll på lite soja för färgens skull!

    Servera med ris och en god sallad!

    Lycka tilloch hoppas det ska smaka om du finner detta intressant =)

  • elleave 15 december 2010

    Skrivet av kajsa36 den 15 dec 2010

    Hej alla goa matklubbare.
    Jo tänkte göra något i dag med en fläskytterfile som jag har liggandes i frysen... men vet inte vad???
    Har ni något bra förslag på någon favorit rätt eller så?
    Tack för ordet.....


    Kreolsk gryta bli ju jättegott på ytterfilé! Sån klassisk med fläskkött, kryddig korv, oliver och paprika...

    Annars är ju som sagt den väldigt goad bara stekt :)

  • Okänd 15 december 2010

    Birgittas sambal oelek-kotletter

  • erika_ericsson 15 december 2010

    Hej!

    Krydda den med Santa Maria Grillkrydda, ev. lite vitlökspulver. Stek den runtom i en stekpanna, in med en stektermometer och in i ugnen på ett galler över en form på 150 grader tills den når 70 grader. Då tar du ut den, lindar in den i aluminiumfolie och låter den vila ca 10 minuter. Sen är det bara att njuta, blir väldigt mör och saftig! {drool}

    Smaklig måltid!

  • MosterNettan 16 december 2010

    "Fläskytterfilé" är inget annat än en rejält avskalad och dyr kotlettrad. Definitivt ingen filé!!!
    Leta bland recept på kotletter!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.