Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frysa paj?

  • ann_70 16 oktober 2009

    Hej,
    Jag undrar om jag kan frysa denna paj:
    Broccolipaj med ädelost och bacon, hittade receptet här. Står knaperstekt bacon... funderar på om det blir helt fel när man fryser den då.
    Tänkte göra den idag och bjuda på den i morgon. Ge mig gärna förslag. Kan jag göra den på morgonen? Om jag inte kan frysa in den?
    Tack på förhand!
    Ha en trevlig helg!:D

  • boz1965 16 oktober 2009

    Borde gå alldeles utmärkt. Baconet kan iofs mjukna när man tinar upp pajen igen, men smaken är det garanterat inget fel på.

  • maria_wijk 16 oktober 2009

    Annars går den ju alltid att förvara den i kylskåp över natten om du ändå skall bjuda på den imorgon.

  • gimmiahug 16 oktober 2009

    Skrivet av Metalmaid den 16 okt 2009

    Annars går den ju alltid att förvara den i kylskåp över natten om du ändå skall bjuda på den imorgon.


    Precis! Är det bara en dag det handlar om behöver du nog inte bry dej om att frysa den.

    Jag tror att jag hade förbakat pajskalet och förberett pajfyllningen, antingen kvällen innan eller på morgonen, och sedan satt ihop och bakat alltihop timmen innan det var dags att äta.... kanske det kan vara något?

  • ann_70 16 oktober 2009

    Jätte tack för råden! Jag gör nog som sist nämna skrev. Gör pajen och fyllningen var för sig idag och sen bakar jag ihop allt 1 h innan.

    Trevlig helg på er!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.