Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

GI-Lasagne på Lillans vis

  • Okänd 14 juni 2009

    Receptet på GI-Lasagne på Lillans vis blev inte godkänt med motiveringen att det fanns ett annat recept med samma namn och att det som skilde de båda åt endast var några måttanvisningar.
    Detta stämmer inte!
    I Lillans variant finns det krossade tomater med chili, det finns inte i det andra. Vidare skall det vara 1-2 teskedar sambal-oelek i Lillans, detta finns inte i den andra varianten. Det skall vara 3-4 vitlöksklyftor i Lillans men bara 1 i det andra receptet. Det skall vara nötfärs i den variant som Lillan skapat, i det andra står det bara köttfärs.

    Jag kan garantera att de båda maträtterna smakar helt olika.

    Innan jag lade ut receptet så tittade jag faktiskt även om det fanns något annat recept som kunde kollidera med Lillans variant på GI-Lasagne. Jag hittade då ett recept, "Zuccinilasagne/GI-lasagne" på MK, men eftersom de var så pass olika fanns det ingen tvekan att lägga ut receptet!

    För att det inte skall råda något tvivel har vi nu tagit bort "GI-Lasagne på Lillans vis" från min kokbok!

    Det vore även önskvärt om alla ni som hämtat receptet gjorde det samma och använder er av den variant som MK tycks föredra!

  • Okänd 15 juni 2009

    Nu kan alla som vill hämta receptet på "GI-Lasagne på Lillans" vis åter göra detta!
    Naturligtvis blev det godkänt.
    Jag vill inte anklaga den som granskade receptet men man måste kunna kräva att den som är satt att granska skall kunna se så pass stora skillnader i smaker som det var fråga om i detta fallet.

    Till de som redan hämtat receptet har jag svarat och talat om att det blir ganska starkt med två tsk sambal-oelek och att det kan vara bra att pröva sig fram med kryddpastan.
    Nu vet alla om detta, ja i alla fall ni som läser detta!

  • Fliten 15 juni 2009

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.