Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

God LCHF mat?

  • Pannband1 19 mars 2011

    Någon som vet något gott som är LCHF och som inte har massa keso i sig? Tack för hjälpen. Mvh Alexandra

  • Lionadh 6 april 2011

    Jag kan tipsa om min vän Marianns blogg, där hon lägger upp sina recept. http://http://mariannslchf.bloggsida.se/
    Marianns Mat & Bak, där finns bl a ett recept på ljust bröd som går att rosta, gjort på kokosmjöl.

    Annars finns ju kolhydrater.ifokus.se och LCHFrecept.se

    Lycka till! /Lionadh

  • gertrud77 21 november 2011

    En lchf favorit är Kålgryta :)

    Fräs grovhackad vitkål och gul lök. Tillsätt köttfärs (fläsk går jättebra). När färsen stekt färdigt häller du i grädde, creme fraiche, soja, salt och peppar och låter den puttra ett tag.
    Jag äter den som den är, ev med en lite sked lingonsylt (brukar tillåta mig lite fusk då och då ;))
    till barnen kokar jag potatis till.
    Bra att göra stora portioner och frysa in!

  • Zeldasmatte 21 november 2011

    Vi är ett litet gäng Lchf:are här, så sök på Lchf recept här! :) (Y) Finns även några smaskiga recept sparade i min kokbok... www.lchfrecept.com är också bra för att få tips och idéer...

  • Mistys 21 november 2011

    Många vanliga recept kan lätt göras LCHF. Utan redning av mjöl och med riktig grädde kan flera recept användas utan problem{eat}
    med lite kunskap om vad lchf innebär så fixar man det galant. Eller gör som tipsen ovan...sök på lchf.

    kolla gärna in www.kostdoktorn.se
    www.kolhydraterifokus.se

    och andra bra sajter.

  • emilbergvall 22 november 2011

    Jag har ätit lchf i över ett halvår och jag tycker att det är en lite konstig fråga egentligen. All vanlig mat fungerar fast man tar bort pasta, ris, potatis, spannmål och socker och tillsätter fett.

    Tex, linda lite bacon runt kycklingfileer och stek dom i en panna så baconet blir krispigt, lägg dom i en ugnsform och häll på 5 dl grädde, krydda lite. In i ugnen i 25 min på 175 grader. Servera med en sallad med ost i.

    Svårare än så är det inte. Maten smakar dessutom bättre än någonsin med smör och grädde :).

    /E

  • husmusen88 22 november 2011

    Vad vill du ha då? Frukost, mellanmål, lunch eller middag?

    Allting funkar utom bröd, och pasta om man ska börja i den änden. Kött, ägg, fisk, ovanjordgrönsaker.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.