Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Goda pajer

  • Destiel 20 augusti 2012

    Skulle uppskatta att få veta lite goda pajer (Köttpajer osv)

    Har läst ganska mycket recept men vill väldigt gärna höra vad ni har att säga!{laugh}

  • bigganv 21 augusti 2012

    Favoriterna här hemma är Kassler &broccolipaj ochTacopaj :)

  • muminlotta 21 augusti 2012

    Våra favoriter hemma är en räk- och kräftstjärtspaj och en tacopaj som båda är underbara. Jag har dom bland mina recept här på matklubben. Vi gör även en köttfärspaj med bearnaisesås som är jättegod. Eller ost- och skinkpaj.

  • DoctorWho 21 augusti 2012

    Denna har blivit en familjefavorit. Går jättebra att frysa i portionsbitar och värma i mikro.
    Kryddig Köttfärspaj med grönsaker

  • Destiel 21 augusti 2012

    Tack för alla svar! Uppskattas verkligen. :DD

  • svengelsk 21 augusti 2012

    Kött och njurpaj (Steak and Kidney pie) en engelsk klassiker om Du har tid. Det är bäst att laga till köttstuvningen dan före. Den skall ha kallnat innan man lägger på deglocket. Jag sätter en pajskorsten i mitten för att stödja degen och släppa ut ångan, men enligt vissa auktoriteter på området skall man inte släppa ut ångan utan låta den lyfta på degen.
    Det går bra att använda svinnjure om man inte kan få tag på oxnjure, men ta inte för mycket njure.

  • MosterNettan 21 augusti 2012

    En klassisk Quiche Lorraine med en fräsch grönsallad till. Det slår det mesta i mitt tycke!

  • Mellanbellan 21 augusti 2012

    Jag gillar denna bäst Paj med rökt lax och gorgonzola

  • jas65 21 augusti 2012

    Egentligen är paj gott?

  • nevertrusted 22 augusti 2012

    Tacopaj är något som äts mycket hemma hos oss {eat}

  • mammis 22 augusti 2012

    Uffes pizzapaj är jättegod, har gjort den flera gånger

  • Vetebullen 22 augusti 2012

    Denna är vår favorit (L)

    Smarrig Vildsvinspaj

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.