Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grodar

  • DevourMe 27 juni 2008

    Tjenare, (H)
    jag håller på å gror alfafrön nu, nån som vet vad man kan äta det till?

    och jag funderar på att testa mungbönor också, är det gott, vad passar det bra till =)?

    tack(L)

  • bakakaka 27 juni 2008

    Du kan ha det i sallader och på mackor. Jättegott!!(Y)

  • Vivoplena 28 juni 2008

    Precis, på macka är det jättegott!

  • Lexie 28 juni 2008

    på mackan med keso.. mmm:)

  • Wombat04 28 juni 2008

    Jag brukar äta alfalfagroddar som grönsak till maten ganska ofta, jag gillar den där lite bittra smaken. Har själv aldrig provat på att odla och önskar dig mycket lycka till med din odling!

  • Smulpajen 28 juni 2008

    På mackan och i sallader är det mums! Speciellt under osten på mackan (L)

  • The_mama97mia 28 juni 2008

    groddar är gott på tallriken, som sallad, på macka såklart gott också. Mungbönor tyckte inte jag var gott, men testa solrosfrön! Det är supergott!
    Grodda mera!

  • DevourMe 28 juni 2008

    Skrivet av mama97mia den 28 jun 2008

    groddar är gott på tallriken, som sallad, på macka såklart gott också. Mungbönor tyckte inte jag var gott, men testa solrosfrön! Det är supergott!
    Grodda mera!


    mungbönor och solrosfrön är väl ändå helt olika saker:P

  • monac 3 juli 2008

    mungbönor groddar jag ,efter blötläggning...kanske bäst att skriva!-direkt i durkslaget...bara att skölja ett par gånger varje dag. Super smart mat. jätte billigt & jätte nyttigt & dessutom jätte gott.(Y)

  • monac 3 juli 2008

    Skrivet av DevourMe den 28 jun 2008

    Skrivet av mama97mia den 28 jun 2008

    groddar är gott på tallriken, som sallad, på macka såklart gott också. Mungbönor tyckte inte jag var gott, men testa solrosfrön! Det är supergott!
    Grodda mera!


    mungbönor och solrosfrön är väl ändå helt olika saker:P


    tror Mia menar att du skall "grodda dem" eftersom det är det tråden handlar om:D

  • ros 6 februari 2009

    :)Hej!
    Jag hittade inte alfaalfa för att grodda i våran lilla affär

    :oKan man grodda gröna linser?
    Eller vad använder jag gröna linser till?

    Tacksam för svar
    Ha det bra!

  • The_mama97mia 6 februari 2009

    Skrivet av ros den 6 feb 2009

    :)Hej!
    Jag hittade inte alfaalfa för att grodda i våran lilla affär

    :oKan man grodda gröna linser?
    Eller vad använder jag gröna linser till?

    Tacksam för svar
    Ha det bra!


    Konstigt, alfalfafrön brukar finnas i de flesta affärer, märket Risenta tror jag är vanligt. Kolla hälsokosthyllan...

    Gröna linser tror jag inte du kan grodda? Har inte testat.
    VI har några andra trådar på G här om groddning, ngn ville grodda ärtor - för att få ärtskott. Vet inte om vi kom fram till vilken sorts ärtor /frön som behövdes.

  • lillawe 6 februari 2009

    Jag brukar slänga ner en näve av groddade solrosfrön eller alfalfa i woken när jag gör thai. Jättegott!!(Y)

  • ros 6 februari 2009

    Skrivet av mama97mia den 6 feb 2009

    Skrivet av ros den 6 feb 2009

    :)Hej!
    Jag hittade inte alfaalfa för att grodda i våran lilla affär

    :oKan man grodda gröna linser?
    Eller vad använder jag gröna linser till?

    Tacksam för svar
    Ha det bra!


    Konstigt, alfalfafrön brukar finnas i de flesta affärer, märket Risenta tror jag är vanligt. Kolla hälsokosthyllan...

    Gröna linser tror jag inte du kan grodda? Har inte testat.
    VI har några andra trådar på G här om groddning, ngn ville grodda ärtor - för att få ärtskott. Vet inte om vi kom fram till vilken sorts ärtor /frön som behövdes.


    Hej!
    Men dom som fanns var för gamla.
    Dom "gick" ut i oktober 2008. Det kanska hade gott bra. Men jag vill inte köpa när det är för gammalt.
    Tack!

  • maddec 9 februari 2009

    Jag har alfalfa som topp på soppor och sallader. Passar bra i smoothies ochså!

  • idea_ 16 juni 2009

    Skrivet av ros den 6 feb 2009

    :)Hej!
    Jag hittade inte alfaalfa för att grodda i våran lilla affär

    :oKan man grodda gröna linser?
    Eller vad använder jag gröna linser till?

    Tacksam för svar
    Ha det bra!


    I en av de andra trådarna sa de att man kunde grodda gröna linser på samma sätt som mungböner. Annars är gröna linser gott till mycket, de är fastare än röda linser och ger mer tuggmotstånd, därför är de goda i soppor och grytor, eller som tillbehör.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.