Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hälsomat

  • Memmfiss 19 december 2009

    Hej alla glada:)
    Jag tär en hälsonisse och bryr mig en del om vad jag äter. Och jag är säkert inte ensam? är säker på att det finns fler mat älskare som vill ha nått gott men sammtidigt nyttigt?

    Men nu har man kört fast lite. Så jag undrar om det finns någon som har något bra recept på något gott och nyttigt?:)

    MVH Memmfiss
    :D

  • The_mama97mia 19 december 2009

    Hmmm en bred fråga.
    D u kanske ska specificera ?
    det finns andra trådar om vego mat m.m.
    ????

  • kattgnag 19 december 2009

    Jag undrar också vad du menar med "nyttigt" eftersom det finns så många olika aspekter på just NYTTIGT.
    Det har ju, enligt min mening, inget som helst att göra med vegetariskt, som exempel.
    Så om du kan specificera lite mer vad du har för tankar så kan du säkert få en massa tips här:)

  • idea_ 20 december 2009

    Precis, pratar vi LCHF? GI? Bara fullkorn? Inget socker? Inga kemiska tillsatser? Vad är "nyttigt" för dig?

  • redd 20 december 2009

    Som sagt finns många aspekter på nyttigt så är lite svårt.

    Ett förslag är i alla fall linfrö olja i salladen, så nyttigt att det skriker om det.

  • Memmfiss 20 december 2009

    Ska förklara lite nogranare då:). Det ska inte va överdrivihg mat som inget fett eller socker. För det behöver kroppen i måtliga mängder. Lite blandat med både vegetariskt, fisk, kött eller något annat gott:P. Om ni förstår?

    Kram

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.