Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HJÄLP

  • Vi 11 november 2010

    Jag måste bestämma mig för en god varmrätt till imorgon! Och jag har typ panik, vet inte vad jag ska göra! Det ska vara såpass snabbt och enkelt att några tjejer i fjortonårsåldern kan svänga ihop det på en timme, och det ska framför allt vara gott. Jag är så trött på tacos och pizza, men i värsta fall kan det bli det, men förhoppningsvis så har ni några idéer! Tacksam för hjälp :S

  • Marksten 11 november 2010

    Du kan nästan göra vad du vill på en timme. Kolla på lite kycklingrecept är på MK bara.

  • Vi 11 november 2010

    :D

  • Cassiopeya 12 november 2010

    Vad sägs om enchiladas, typ tacos fast godare och lite mer ambitiöst {eat} Jag brukar göra på kyckling, paprika, squash och tomat. Mycket uppskattat.

    Skär kycklingen i strimlor och bryn den. Rör ner tacokrydda och blanda runt, tillsätt vatten. Skär squash, paprika och tomat i lagom stora bitar och släng ner i kycklingen. Koka tills det blir en härlig grötig konsisten, inte för vattning. Lägg röran på tortillas och rulla till en rulle. Lägg i smord ungssäker form. Blanda tacosås med creme fraiche och bred ut över rullarna. Strö över riven ost och gratinera ca 15 min i ugn. Går superfort och kycklingröran kan du ju förbereda så den är klar redan innan. Ät med en god sallad :) Mums!

  • yggdrasil 12 november 2010

    Den här brukar de flesta gilla - jätteenkel att göra

    Indonesisk kycklinggratäng
    För: ca 4 personer
    Ingredienser
    1 grillad kyckling
    1 stor grön paprika
    3 dl vispgrädde
    1 krossad vitlöksklyfta
    1 - 2 tsk curry
    1 msk sambal oelek
    1 dl mango chutney

    Beskrivning
    1. Sätt ugnen på 225 grader.
    2. Tag av skinnet och dela kycklingen i bitar. Kärna ur och strimla paprikan. Lägg kycklingbitar och paprika i en ungssäker form.
    3. Vispa grädden till löst skum. Rör i vitlök, curry, sambal oelek och chutney. Gratinera i ca 20 minuter tills rätten fått fin färg.

    Ris smakar bra till

  • kallegr 12 november 2010

    Skrivet av Vi den 11 nov 2010

    Jag måste bestämma mig för en god varmrätt till imorgon! Och jag har typ panik, vet inte vad jag ska göra! Det ska vara såpass snabbt och enkelt att några tjejer i fjortonårsåldern kan svänga ihop det på en timme, och det ska framför allt vara gott. Jag är så trött på tacos och pizza, men i värsta fall kan det bli det, men förhoppningsvis så har ni några idéer! Tacksam för hjälp :S
    varför inte kyckling ala jackob,smarrigt enkelt :)

  • The_mama97mia 12 november 2010

    Skrivet av Vi den 11 nov 2010

    Jag måste bestämma mig för en god varmrätt till imorgon! Och jag har typ panik, vet inte vad jag ska göra! Det ska vara såpass snabbt och enkelt att några tjejer i fjortonårsåldern kan svänga ihop det på en timme, och det ska framför allt vara gott. Jag är så trött på tacos och pizza, men i värsta fall kan det bli det, men förhoppningsvis så har ni några idéer! Tacksam för hjälp :S


    Nu är det "imorgon" som du skrev - vi är nyfikna, tala om vad det blev sen???

  • Maude 12 november 2010

    Inbakad kassler...superenkelt och gott.
    Smördegsplatta stor
    Skivad kassler (som en limpa)
    Blanda färsk vitlöksost, creme fraish och lite mer pressad vitlök.
    Bred guckan på skivorna som du brer en macka...smacka ihop så det sitter ihop.
    Allt ska vara på smördegen. Bred resten av guckan över kasslerskivorna och vik ihop degen över.
    Det ska se ut som en limpa...ungefär.
    In i ugnen tills lagom färg och servera med klyftpotatis eller bara en sallad.

    Kan dé vá nått?

  • Vi 12 november 2010

    Tack för alla svar! Jag fick skynda mig och bestämma, så jag hann tyvärr inte se alla svar, men det kanske man kan spara till en annan gång? :) Min syster hjälpte mig i alla fall att välja den här pajen:
    Tomat och mozzarellaostpaj

  • frokenviol 12 november 2010

    Skrivet av Vi den 12 nov 2010

    Tack för alla svar! Jag fick skynda mig och bestämma, så jag hann tyvärr inte se alla svar, men det kanske man kan spara till en annan gång? :) Min syster hjälpte mig i alla fall att välja den här pajen:
    Tomat och mozzarellaostpaj


    Oj vad gott det låter! Ska genast spara receptet =) Tack!

  • frokenviol 12 november 2010

    Skrivet av yggdrasil den 12 nov 2010

    Den här brukar de flesta gilla - jätteenkel att göra

    Indonesisk kycklinggratäng
    För: ca 4 personer
    Ingredienser
    1 grillad kyckling
    1 stor grön paprika
    3 dl vispgrädde
    1 krossad vitlöksklyfta
    1 - 2 tsk curry
    1 msk sambal oelek
    1 dl mango chutney

    Beskrivning
    1. Sätt ugnen på 225 grader
    2. Tag av skinnet och dela kycklingen i bitar. Kärna ur och strimla paprikan. Lägg kycklingbitar och paprika i en ungssäker form.
    3. Vispa grädden till löst skum. Rör i vitlök, curry, sambal oelek och chutney. Gratinera i ca 20 minuter tills rätten fått fin färg.

    Ris smakar bra till



    Snälla lägg in receptet så jag, och alla andra, kan spara det i kokboken, låter så himla gott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.