Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp!

  • Ninni84 11 maj 2011

    Skulle vilja ha tips på vad man kan grilla för gott för typ 4 personer ???o gärna tips på dessert efteråt :)

  • MatAnders 11 maj 2011

    Kanske lite goda souvlaki/kebab spett och ha ett buffe bord med tillbehör så man kan komponera sina egna brukar vara poppis.

  • MatAnders 11 maj 2011

    Om man gillar lamm är lamm rygg väldigt gott att grilla bara be dom i köks disken såga upp grill skivor.

  • Diddi1982 11 maj 2011

    Har du ett City gross inte allt för långt bort ifrån där du bor/jobbar så kan jag tipsa om deras olika lådor med köttbitar. De har flera olika i alla olika köttvarianter också, riktigt goda är de med egengjord marinad eller någon köpt rub.

    som en god dessert att servera till efterrätt kan jag tipsa om citronmousse med skivad/klyftad jordgubb eller hela hallon

  • callemero 11 maj 2011

    Grilla ngr entrecoter eller biffar servera med sallad.
    till dessert en pannacotta.
    Gott och inte alltför krångligt.

  • Ninni84 12 maj 2011

    tack för tipsen!!ta gärna i mot flera ;)

  • almerase 12 maj 2011

    Vill du ha en enkel efterrätt så föreslår jag Grillad banan med glass och/eller grädde.
    Vill du lyxa till det så skär upp bananen lite och stoppa ner chokladbitar. Linda in bananerna i grillfolie och grilla några minuter på varje sida.
    Funkar även med annanaskrivor eller päron.

    Som mat beror det ju lite på hur väl man känner folket men grillspätt brukar fungera bra och är inte gästerna rädda att bli kladdiga om fingrarna är det bärst att fe dår göra dem själva. men var noga med att skära upp sakerna så att de blir klara samtidigt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.