Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

I stället för curry?

  • pytte24 14 mars 2009

    I många kyckling recept är det curry(N), är ingen som tycker att den "torra" curryn är god.
    Min fråga nu till er på MK vad kan jag tillsätta i stället, det gäller även i kalla röror.

  • poffa 14 mars 2009

    till grytor och såser kan du använda så kallad currypasta, och då pratar jag inte om spagetti utan om kryddor som är liknande en fast smet.

    Finns att köpa färdig eller så gör du din egen.
    Värm lite olja och lägg ner pulvret i oljan, rör runt ett litet slag. Och se till att du inte bränner.
    Kyl ner. Paketera och lägg in i kylen.
    På detta sätt kommer smakerna fram mer utan att man får just den där pulverkänslan.

  • pytte24 16 mars 2009

    Men om man utesluter curryn, vad ska jag ta då istället?

  • Gnurf 16 mars 2009

    Tja...någon variant av "grillkrydda" kan du använda dig av. Det är ju en klassiker till kyckling och kött. Ingredienserna brukar ungefär vara i fallande ordning (om du vill blanda själv)salt, paprikapulver, peppar, chili. Ingefära och vitlök är oxå gott till kyckling liksom honung och många citrusfrukter (lime/apelsin osv)....romarin, timjan, salvia är oxå helt OK....:p

    Ja...det mesta funkar helt enkelt. Höfta på...som någon annan här på MK brukar säga...:D

  • pytte24 17 mars 2009

    Jag tackar!
    Detta kommer jag att testa till kycklingrörorna jag har hittat, blir kanon att göra lite goda baguetter till vårens äventyr med barnen(Y)

  • katten4 17 mars 2009

    Tacokrydda kanske?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.