Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Igår köpte jag årets första ny potatis.....

  • majamia 21 maj 2008

    mums vad det var gott, med salt och smör till och så blev det grillat med ratatouille.

    Ny potatisen kommer ju inta vara någon hit till midsommar så vi får nog tänka om :'(

  • evaldo 21 maj 2008

    Jag antar att du köpt importerad potatis,? och den lär inte vara lika god som den svenska.

  • majamia 21 maj 2008

    (Y)nej den var svensk och kostade 34,90/kg och det var den definitivty värd!!

  • bakakaka 21 maj 2008

    Vi har också börjat sälja svensk nypotatis denna veckan. Och den går åt, vill jag lova.

  • anluk 21 maj 2008

    Åt svensk nypotatis i helgen. Underbart gott!!!!!

  • majamia 21 maj 2008

    Ja det är verkligen en delikatess! (L):D (L)

  • The_mama97mia 23 maj 2008

    Skrivet av majamia den 21 maj 2008

    mums vad det var gott, med salt och smör till och så blev det grillat med ratatouille.

    Ny potatisen kommer ju inta vara någon hit till midsommar så vi får nog tänka om :'(


    Vad menar du? Kommer du att vara trött på den då?
    Såg nypotatis för 39,90 här igår. FÅr nog bli ett smak till helgen!

  • tina62 23 maj 2008

    Det blir det till Morsdag middagen. (Y)

  • taina 23 maj 2008

    Hejsan!!
    Åt färsk potatis (Svensk) redan förra fredagen 39.90 kr /kilot Köpt på Maxi(L)
    Dyrt men gott(Y)
    Köpte på Lidl igår torsdag (svensk) för 29.90 kr/kilot mycket bättre pris :p
    Vi får väl se om dom är lika goda:o
    Bara jag inte får färskpotatis på kalaset imorgon!!!!!!
    Det blir för mycket potatis i så fall:D
    Trevlig helg på er!!!!!

  • The_mama97mia 23 maj 2008

    KAN det bli för mycket potatis?????? *ler*

  • taina 23 maj 2008

    Ja, det kan bli för mycket potatis, man vill väl äta annat:p

  • majamia 25 maj 2008

    denna vecka kostade potatisen bara 19.90

  • pia61 25 maj 2008

    Nä, nypotatis blir man aldrig trött på!!! (Y)
    Åt svensk sådan igår...underbart gott!!!:D

  • bernit 25 maj 2008

    Skrivet av anluk den 21 maj 2008

    Åt svensk nypotatis i helgen. Underbart gott!!!!!

  • goldcamilla 26 maj 2008

    Finns det något bättre än nypotatis med dill, gräslök och gräddfil?

  • Heisjo 26 maj 2008

    Hade tänkt äta nypotatis idag och grilla, men det regnar bra mycket i skåne idag så det får vänta några dagar.
    Vi ska ju få högsommarvärme i slutet av veckan så då ska det njutas av nypotatis och goda tillbehör(Y)

  • majamia 26 maj 2008

    Jag älskar potatis jag med men gillar nypotatis bäst när dom är små. (L) När potatisen är så tidig som i år kommer det ju bli stora till midsommar och det är inte detsamma tycker jag! :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.