Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Katastrof!

  • Ergilwen 15 februari 2009

    Vi, två panka studenter, har för vana att köpa mat när vi har pengar och frysa in till när vi inte har några, dvs nu.

    Och nu upptäckte jag att frysen stängts av och allt är tinat. Det var fryst igår, så inget ska ha hunnit bli dåligt, men man kan ju inte frysa om kött etc. Plus att alla förpackningar blivit plaskblöta, så fiskpinnarna är väl bara att slänga.

    Ska iväg och handla lite runtomkringsaker, t.ex creme fraiche, för att kunna laga all mat ikväll och imorgon.

    Är det någon som har något bra tips på grytor, röror etc?
    Vi hade fläskkött i bitar och kotlett/karré, kassler, köttfärs, räkor, fiskpinnar, grönsaker och två kilo kräftor (köpta på extrapris).

    Hur länge håller sig mat i kylen? Går det att frysa in den lagade maten när råvarorna varit frysta?

    Snälla, hjälp.

  • Ergilwen 15 februari 2009

    När jag skrev mat i kylen, menade jag lagad mat

  • anluk 15 februari 2009

    Gud va trist.... Köttet kan du ju bara bryna och steka om. Alt göra köttgryta, kinagryta osv på och frysa in igen. Färsen;: Köttbullar, köttfärsbiffar, lasagne, Köttfärssås, Paj o ch frysa in igen. Kassler: Kasslergratäng (finns mängder här på matklubben), Kotletterna hade jag nog stekt upp och fryst in och bara stekt på igen när jag skulle ha det. Hoppas du fått lite tips och idéer från mig.

  • farmoringer 15 februari 2009

    Är det färdiglagat som är tinat så håller det sig två - tre dagar i alla fall.....i kylen...Man får använda smak och luktsinne lite...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.