Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kock duellen

  • kajsa36 18 maj 2008

    Tänkte jag skulle utmana er lite!!! Jag har diverse ingridienser hemma som jag skulle vilja få i hop... men hittar inget recept....Vad har ni för förslag???

    Kokosmjölk
    bamuskott
    file (kyckling eller kött)
    purjolök
    minimajs

  • jas65 18 maj 2008

    Thailänsk kyckling wook.

  • kajsa36 18 maj 2008

    (Y)Tack men vart hittar jag receptet???
    har aldrig andvänt kokosmjölk förrut så jag är lite osäker...hur jag ska gå tillväga...:p

  • GodareMat 18 maj 2008

    Det är egentligen bara att hetta upp woken och börja med kycklingen (strimlad) och sedan grönsakerna. Kokosmjölken tar du i mot slutet, om den värms för mycket/länge förlorar den kokossmaken och smakar mest grädde...

    Skrivet av kajsa36 den 18 maj 2008

    (Y)Tack men vart hittar jag receptet???
    har aldrig andvänt kokosmjölk förrut så jag är lite osäker...hur jag ska gå tillväga...:p

  • kajsa36 18 maj 2008

    (Y)(Y)(Y)

  • The_mama97mia 18 maj 2008

    http://www.matklubben.se/recept/thai_chicken_green_curry_17853.html

    har ett recept med röd curry också på min sida.

    Smaskens!

  • The_mama97mia 18 maj 2008

    http://www.matklubben.se/recept/thai_chicken_green_curry_17853.html

    har ett recept med röd curry också på min sida.

    Smaskens!

  • lennali 18 maj 2008

    Ett förslag.
    Kyckling med kokosmjölk

  • enAnnan 19 maj 2008

    Du har fått bra förslag här :)

    Jag ville bara säga att detta var ju en jättebra idé (Y)
    att få hjälpa med att variera maten man redan har hemma.

  • kiafia 19 maj 2008

    Enkelt! :p
    Lägg filen i en ugnssäker form
    Krydda efter smak...salt, peppar, röd eller grön currypasta gärna lite pressad citron eller pressad lime ...
    Skiva purjon och lägg över fileerna ( eller skippa purjon)
    Lägg i minimajsen i formen.
    Häll kokosmjölken direkt över fileerna (jag brukar vispa kokosmjölken i en skål innan jag häller på den...brukar kunna skikta sej på burken)
    In i ugn, ca. 225 grader. Är filleerna frysta tar det lite längre tid annars ca 20-30 minuter.
    Koka ris till.

    Det här brukar jag slänga ihop när man hungrig kommer hem från jobbet...perfekt för det lagar sej själv och under tiden uppdaterar jag mej med skoltjejen och dukar (Y)
    Lycka till! :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.