Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Köttbullar

  • 1 augusti 2000

    Jag får väl erkänna, vanliga enkla husmanskosträtter är inte min starka sida! Jag vill därför ha ett helt vanligt köttbullsrecept!CA

  • 2 augusti 2000

    Hej,Vad sägs om min farmors köttbullsrecept?1 dl skorpmjöl1/2 malet kött (blandfärs)1 ägg2 normalstora gula lökar2 tsk4 tsk sockervitpepparLägg skorpmjöl i blöt. Blanda i ägg, socker, salt och peppar. Riv löken och blanda i. Rör sedan i köttet och arbeta väl. Trilla sedan köttbullar och stek i en klick smör.

  • 10 augusti 2000

    Köttbullar är tacksamma att göra. Jag brukar lägga i lite vad jag har hemma för att variera. Byt ut lök och lite av skorpmjölet mot 1-2 dl riven parmesan, skalet från en citron.Eller varför inte ett par skalade urkärnade tomater, riven feta och kapris. Mycket gott.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.