Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

KORVGRYTA?

  • 15 april 2000

    Snälla kan någon hjälpa mig snabbt?Jag behöver ett lätt lagat recept på en god korv gryta. Helst hade jag behövt det i går, så skynda att svara.Snälla, snälla hjälp mig.

  • 17 april 2000

    Titta i kokboken här på Matklubben. Till exempel hittar du Jublilemusgryta med starka korvar.

  • 17 april 2000

    HejPå www.ica.se kan Du hitta recept. Gå in på receptsök och sök på receptnamn: korvgryta så får Du 8 svar.Anneli

  • 17 april 2000

    Hej igenEtt enkelt recept på korvgryta, tyvärr utan exakta mängder, utan mer efter tillgång och smak:Kokatärnad potatis, morötter och purjolök i grönsaksbuljong. (Mycket buljong = soppa, lite buljong = gryta). Krydda med t ex oregano eller någon annan örtkrydda som Du tycker om. När potatisen kokar sönder lite reder sig det hela av sig själv. Lägg i tärnad falukorv, färsk persilja ochev en klick creme fraiche. Gott med en knäckemacka med ost till.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.