Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kotletter

  • 16 september 2000

    Något enkelt med kotletter men ändå ovanligt och gott?

  • 17 september 2000

    Detta är jättegott.Senapsgratinerad kotlett4 fläskkotletter (gärna kronkotlett)matfettsalt, peppar1 msk fransk senaplagrad riven ost1 dl crème fraiche2-3 pressade vitlöksklyftorBryn kotletterna lätt på varje sida, salta och peppra. Pressa över vitlökoch bred på senap. Klicka crème fraiche runt om kotletterna i pannan.Strö över riven ost. Gratinera i 250° mitt i ugnen ca 20 min.

  • 17 september 2000

    Detta är mycket gott!Regattakotlett 4 portioner4 fläskkotletter1 tsk salt2 krm nymalen vitpeppar 2 krm fyra kryddor (Epice Riche)2 krm paprikapulver1 msk smör1 finhackad gul lök8 tomater1 pressad vitlöksklyfta 1 krm timjan1 lagerbladGarneringfinhackad dillfinhackad persiljaKrydda kotletterna kryddorna, peppar ochpaprikapulver. Hetta upp smöret i en stekpanna och bryn kotletterna på båda sidor.Salta och lägg över korletterna i en gryta. Skålla och skala tomaterna och skär dem i små bitar. Fräs löken och lägg i tomaterna, krydda med timjan, ev vitlök och ett söndersmulat lagerblad. Låt röran koka ihop ett par minuter, smaka av med salt, och häll den över kotletterna i grytan. Låt koka ca 10 minuter tills kotletterna är färdiga. Strö över backad persilja och backad dill och servera.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.