Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Laga dagen innan

  • andersqf 7 maj 2011

    Vilka maträtter kan man laga till dagen innan? Grytor har jag läst och det har fungerat bra när jag bjudit. Vad mer? Jag är inte särskilt van och det skulle kännas säkrare vid tidsplaneringen om jag slapp tänka för mycket på huvudrätten.

  • MatAnders 7 maj 2011

    Det finns massor som ofta blir bättre dagen efter t.e.x bräserad biff med lök, höns i curry, massa olika pasta såser m.m Det som inte lämpar sig lika bra är fisk och risrätter t.e.x paella, nasi gratäng.
    Hur som helst lycka till.

  • Josses 7 maj 2011

    Lasagne och div pastarätter fungerar utmärkt att laga dagen innan.

  • Cassiopeya 7 maj 2011

    Chili con carne! Servera dagen efter med vitlöksbröd och sallad, ev ris mums!

  • svengelsk 7 maj 2011

    Stek en stek, skiva köttet och lägg på fat. Täck med champinjonsås eller stekt lök och blåmögelost, gratinera 10 min.

  • erba 7 maj 2011

    Ska man ha buffé är det ju bra att kunna göra en del dagen före, exempelvis pajer, det går utmärkt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.