Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

"Långsam" mat, mysmat att äta länge..?

  • mariaengstrom 16 oktober 2009

    Vill ha tips på mat som man kan äta länge under en mysmat. Typ fondue. Gärna plockmat av något slag.

    Något att äta under en kväll med sin älskling helt enkelt.. Men min fantasi är slut så hjälp mig!

  • hansdotter 16 oktober 2009

    Tapas eller meze? Det är ju verkligen plockmat och kräver sin tid.

  • redd 16 oktober 2009

    Kallskuret utan bestik, massor av olika sorters skivat kött/korv, några ostar, inlagd vitlök, vittlöksbröd några olika dipsåser.

    Går loss på ett par hundra men det gör ju ett restaurangbesök också.

    Tips 1. Gå till delikatessen och förklara läget när det inte är någon risk för att det blir kö, brukar bli bra.
    Tips 2. Se till så att älsklingen inte är trött och hungrig, ett ex. gjorde misstaget, jag kastade en blick på det vi skulle äta och ställde mig sedan och kokade pasta. Finmat är väldigt gott men när man är hungrig är det bara frustrerande.

  • Mistys 17 oktober 2009

    Raclette. Kräver visserligen en raclette grill men är såååå mysigt. Att det sen är nyttigt och kan varieras hur mycket som helst gör inte det hela sämre. Samt riktigt GI rätt för den som är inne på den linjen(Y)

  • anluk 17 oktober 2009

    Vanliga räkor, vitt vin och något gott att dippa räkorna i

  • mariaengstrom 17 oktober 2009

    Tack för tipsen! Jag vill äta allt =)

    Får se vad butiken erbjuder men något gott ska det nog gå att få tag på!

  • Erajscha 17 oktober 2009

    * Krabba är det säsong för just nu
    * kokta kronärtskocka med smör
    * Tacos (lite för vanligt kanske men man kan ju ha extra goda tillbehör och dipper)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.