Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Maten behöver vara klar NU!

  • Cayenne71 19 februari 2008

    Ibland behöver man ju slänga ihop en lunch eller middag riktigt snabbt. Vad brukar du hitta på då?
    Jag steker bacon, kokar upp vatten till snabbmakaroner samtidigt. Slår på matlagningsgrädde på baconen, salt & peppar ~ FÄRDIGT!

  • Queenie 19 februari 2008

    Jag gör min "krämiga baconpasta". Steker bacon, hackad lök, hackad gul paprika, hackade champinjoner. Lägger ihop i en gryta och i med crème fraiche och låter det koka ihop.

  • kajsa36 20 februari 2008

    om jag vill att det ska gå riktigt snabbt så gör jag: lappkojs, kokar upp vatten i kokaren rör i pulver mos, salta biten klart.. och billigt ungarna älskar det.. färdig pytt i panna... (Y)

  • Jessika 20 februari 2008

    Kokt fisk med citronsås och pulvermos.
    Lägger frysta fiskbitar i en kastrull med kallvatten (Vill ja ha lite kokta grönsaker så slänger jag i dessa också och låter koka någon minut. Vatten till moset kör jag under tiden i vattenkokaren och värmer en fr Kelda citronssås i en skål i micron.

    Gott, nyttigt och väldigt snabbt, ca 15-20 min. Totalt.

  • MatAnders 20 februari 2008

    Blir ofta en omelett "typ bond omelett" på allt möjligt kokt potatis, tomatskivor , torkade tratt kantareller och kanske en del av bearnesåsen från i går o.s.v brukar bli gott.

  • Fiona 20 februari 2008

    Färdig pytt i panna funkar alltid, likaså pulvermos och panerad fisk.. Finns ju att köpa färdiga i frysdisken. Blir lite bättre än fiskpinnar!
    steka bacon o hälla över en kelda färdig ostsås samt snabbmakaroner till funkar oxå alltid.
    Korv med bröd.
    Hamburgare (frysdiskens alltså) med bröd o grönsaker.

  • mickels 28 februari 2008

    Färdiga chicken nuggets, snabb ris och hemgjord "mcdonalds sås"(för barnens skull):Aprikosmarmelad, ättika, senap(jonnys), vitlöks pulver, lökpulver cayennepeppar.
    Ca 15 minuter...

  • monac 28 februari 2008

    färdiga köttbullar,kokar färsk tagliatelle till det....somliga(L) har riktiga blodsocker dippar efter skoldagen,då mååååste det gå undan(L) Brukar ha keldasåser på lut oxå,tycker de är helt okey(citronsåsen till fisk,gräddsås till köttbullarna) lite fantasilöst kanske ,men smidigt!

  • monac 28 februari 2008

    själv äter jag gärna en "burk"-bönsallad (kidney/kikärtor/haricottvert t.e.x)med rödlök,tomat & fetaost...går fort & mättar bra! valnötsolja/balsamico-vinäger över den.(H)

  • MammaIrene 28 februari 2008

    Fiskbullar och pasta går ju ganska snabbt, särskillt om man använder vattenkokaren. Lite rivna morötter till detta också så blir det en ganska okay måltid.

    färdigköpt Blodpudding blir det till lunch när det är bråttom.

    Sedan finns ju alltid nödvarianten med makaroner o köttbullar, lite tråkigt kanske, men vad gör man när magarna kurrar???

  • evaldo 28 februari 2008

    Jag ser till att det alltid finns några matlådor i frysen för sådana tillfällen.
    Detta med att snabbt rafsa ihop något att äta anser jag inte så lyckat.

  • monac 28 februari 2008

    äter hellre färsk mat om än"snabbt ihop rafsat" än matlådor ur frysen...men vi fungerar ju olika!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.