Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Matlagning utan ugn!

  • Drottningsofia 20 mars 2011

    Har flyttat till Frankrike en sväng och min lägenhet finns det dessvärre ingen ugn. Har någon några tips på vad man kan laga utan ugn? Jag använder den flitigt hemma och är lite "lost" utan den här nere..
    :)

  • MatAnders 20 mars 2011

    Kan du inte köpa en liten dom brukar inte vara så dyra, finns väl inte så många maträtter som är speciella för ugn som kan göras utan.

  • Hilmer54 20 mars 2011

    Skrivet av MatAnders den 20 mar 2011

    Kan du inte köpa en liten dom brukar inte vara så dyra, finns väl inte så många maträtter som är speciella för ugn som kan göras utan.



    Min syster bodde i husvagn en längre tid så hon köpte en liten ugn perfekt för mindre bakverk ex sockerkaka o nåt matbröd.

  • Lilloskar 20 mars 2011

    {lashes}

    Skrivet av Drottningsofia den 20 mar 2011
    Har flyttat till Frankrike en sväng och min lägenhet finns det dessvärre ingen ugn. Har någon några tips på vad man kan laga utan ugn? Jag använder den flitigt hemma och är lite "lost" utan den här nere..
    :)


    Man kan laga mycket mat utan ugn. Det finns stekgryta. Då kan man steka en stek t ex. ja, även laga mycket grytor.

  • Drottningsofia 20 mars 2011

    Dessvärre ska jag inte stanna sålänge så jag tycker det är värt att köpa en ugn.. Men jag har en mikro! Kan man göra nåt i den förutom att tina grejer?

  • kekke46 20 mars 2011

    Sök på mikro recept så får du upp många förslag

  • idea_ 21 mars 2011

    Finns mycket du kan göra i en micro. Baka potatis, tillaga fisk, baka kladdkaka. Sen beror det på vad du har för micro, vissa har krispfunktion, de är inte dumt att baka i dom, vissa har ångfunktion. ICA har gett ut en bok om matlagning i micro, tror den heter Micromat.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.