Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mest misslyckade gången du gjorde mat?

  • Pannband1 19 mars 2011

    Kan du berätta om den mest misslyckade gången du lagat mat eller bakat?
    Här kommer min:
    Det var gången då jag gjorde Béarnaisesås.
    Jag förlde receptet punkt till prickar men de skar sig och fonden kokade för länge så de blev bara några ynka droppar kvar. När jag skulle ta av såsen ifrån plattan så låg den i lager och de var kulor i den. Genast tog jag och höll i kallvatten och den blev fin. När jag smakade den så var de som att äta vatten med smak av smör. Fy!

  • Hilmer54 25 mars 2011

    Mitt första försök att koka blodpalt.
    Jag var så rädd att den skulle bli för hård så jag tog FÖR LITE vetemjöl.
    Det blev blodsoppa och fläsket som skulle vara i palten flöt på ytan i grytan.

  • lena4 25 mars 2011

    Mina alla misslyckande med att göra surdeg. Tyvärr jag fixar det inte, Det luktar spyor i hela huset.

  • kristin1979 26 mars 2011

    Jag hade precis blivit tillsammans med min pojkvän och han gillar husman.. skulle fixa lite enkelt med falukorv och stuvade morötter men eftersom jag var förkyld kände jag ingen smak ... råkade hälla i ½ dl salt.... faasligt äckligt :-) han kunde inte hålla masken utan spottade och fräste och jag var så ledsen att han inte blev impad av min matlagning :-)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.