Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

middag för gamal kompisar

  • Penne 2 oktober 2011

    Hej!

    Jag har två gamla kompisar sedan höstadiet. Den ena har jag haft kontakt med sporadiskt sedan dess, och den andra knappt inget alls, en gång återträffades vi gamla kompisar för 3 år sedan och hade jättetrevligt. men ingenting sedan dess. Vi tre ska nu ses igen hemma hos mig och äta middag och jag får lite prestationsångest och vet inte vad jag ska bjuda på.

    Å ena sidan vill jag göra nåt enkelt, för att hålla ribban nere lite grann o inte bli märkvärdig, men samtidigt vore det ju kul att bjuda på nåt lite mer genomtänkt. Det de lutar mot just nu är antingen fiskgryta, eller en pastarätt med chili, vitlök ruccola parmesan och kräftstärtar. Båda äter fisk, anledning till att jag tvekar är väl egentligen att jag är lite osäker på att just laga fisk.

    Har någon nåt förslag? Ska jag ha efterrätt o isf vad? Vill gärna göra nåt "tjejigt" fräscht och inge tung kött o potatismiddag.

  • Mistys 2 oktober 2011

    Lax- och räkpanna

    Detta rekomenderar jag varmt. Gärna med ett glas vitt till. Pasta eller pressad potatis passar bäst.

    Mycket, mycket gott och lättlagat.

  • The_mama97mia 2 oktober 2011

    Det låter kul!
    Jag har lagat detta till tjejfester - och eftersom det är en lätt varmrätt så kan man kosta på sig ngt syndigt gott och chokladigt till dessert...
    Det enda man ska vara uppmärksam på är att fisk och ev skaldjur inte får vara med i koket för länge. Enkelt sätt att få till fisk på bra sätt.

    Fisksoppegryta

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.