Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

passande förrätt

  • majamia 15 oktober 2010

    Hej
    Idag tänkte jag bjuda på lammfärsbiffar, skivad kall rökt fläskfilé och lite stekt kycklingfilé. Till detta en potatisgratäng och olika görnsaker och inläggningar.

    Tänkte ha en liten förrätt innan och har 4 st rökta sillfileér i kylen och rökt makril. Har ni något tips på vad jag kan göra med detta förutom att äta det som det är på en grov macka.

    Gärna tips på lättre dessert med.

    Tack på förhand :)

  • stinget 15 oktober 2010

    Varför inte göra en äggstanning i micron och en liten dillvippa på. Kanske en liten rund grov brödbit till.

  • WiolaH 15 oktober 2010

    Gör en enkel äggröra och rör ner lite gräslök eller finhackad purjo på slutet.

    Jättegott och enkelt till både rökt sill o makrill på grovt bröd.

  • stinget 15 oktober 2010

    Till dessert kan du servera en god fruktcoctail. Det tycker jag passar bra efter en kraftigare middag.
    Ett litet tips från mig.
    Hälsningar från Elisabeth

  • chrisq 15 oktober 2010

    (Y) hej gå in på bosses makrill o aubergine förätt så god o ser trevligt ut ,som någon skrev är det gott med en lite frukt cocktail till dessert lycka till

  • majamia 15 oktober 2010

    Tack för alla trevliga uppslag! :)

  • Bumbis 15 oktober 2010

    Hej.
    Gå in på recept.nu och sök på "makrillmousse på grovt bröd". Det verkar lätt och god, jag ska prova den imorgon.

  • Gnurf 15 oktober 2010

    Bena ur lite av köttet och sno ihop en matyoghurtbaserad röra med finhackad rödlök, fint tärnat äpple (gott med lite syrlighet till så feta firrar) och dill. Servera på smörstekt toast...(L)

  • majamia 15 oktober 2010

    Tack låter gott detta med!

    (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.