Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pasta/kycklingsallad?

  • linda_f 12 oktober 2008

    Någon som har ett gott enkelt recept på pastasallad med kyckling. Det ska vara sådan sallad som man köper på reastauranger eller på Coop.

    Jag vet vad man har i men färdiga sallader har något som gör att pastan är lite glansig och har nåt grönt på (örter?).
    Vad är det för något? Olja, vinäger?
    Kan inte få samma goda smak på pastasalladen som den färdigköpta...

  • Fiona 13 oktober 2008

    Att pastan är glansig beror på att den är lite blöt... Den spolas kall med kallt vatten, vilket gör att stärkelsen som ligger på ytan spolas bort och gör att den inte klibbar ihop... Sedan kommer det lite vatten i burkarna...
    Det gröna? Ingen aning.. köper inte färdiga sallader i butik, eftersom man kan göra så mycket godare själv.

  • keron 13 oktober 2008

    Jag skulle gissa på att det är olja och någon salladskrydda, typ italiensk.

  • Okänd 16 oktober 2008

    Du kan testa på salladsdressingar som blandas med olja och vatten. Det finns många olika smaker. Säljs i 3-p och kostar 9-10 kr

  • monac 16 oktober 2008

    koka pastan i kycklingbuljong/ fond.alt , grönsaks eller kalv)så blir det mer smakrikt.
    det "glansiga är nog lite olja och det gröna hackade örter-persilja,basilika eller något sånt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.