Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

pastasås utan tomat

  • vitchokladkaka 20 december 2008

    jag ska på nyår göra en god pastasås som passar till lövbiff men jag har en kompis som inte äter tomat så jag är på jakt efter ett bra recept men har inte riktigt hittat något, tacksam för svar :)

  • monac 20 december 2008

    ädelost och valnötter:)

  • MatAnders 20 december 2008

    Om du gillar vitlök så har jag en jättegod som kallas för marseille pasta den är grymt god.(Y)

  • kristin1979 20 december 2008

    Jag brukar använda mig av färska örter, grädde, ost (hemskt gärna äkta parmesan) vitlök, salt, peppar, redning, paprika och ev ärtor. Pastasåser är väldigt tacksamt att göra då man nästan inte kan misslyckas. "Hemligheten" är bara att använda fetare produkter. Till lövbiff är det väldigt gott med paprika i såsen.

  • anluk 21 december 2008



    Mycket gott!

  • Lotten_J 21 december 2008

    Se gärna mitt recept på grundsås till pastan....där kan man själv välja valfria tillbehör och kryddor att göra såsen av.....kanongott blir det...

  • elpatron 21 december 2008

    Varför äter inte denne tomater då? Bara på pin kin, allergiker eller bara för han "inte tycker om"?
    Krossade tomater i en pastasås ger ingen direkt smak så ös ner det, annars heter det ju inte pastasås (H)

  • boz1965 21 december 2008

    Du kan ju också göra en helt vanlig pasta carbonara. Brukar gå hem hos de flesta.

  • boz1965 21 december 2008

    Du kan ju också göra en helt vanlig pasta carbonara. Brukar gå hem hos de flesta.

  • The_mama97mia 22 december 2008

    jag gjorde sås på smaksatt creme fraiche, fyra sorters peppar och vitlök tror jag den hette? Fint skivad purjolök frästes o sen på med creme fraichen. Detta hade jag till just lövbiff och pasta.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.