Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Piffa upp ravioli, tortellini

  • andersqf 21 november 2010

    Det går ju att köpa färsk ravioli, tortellini och liknande. Har någon något tips om hur man piffar upp det, med nån sås kanske? Kanske i kombination med att man steker upp dem, det borde väl ge lite extra smak.

  • Bumbis 22 november 2010

    På en lunchrestaurang blev jag serverad vegitarisk ravioli, urgott. Dom hade fräst delade coctailtomater, skivad lök och basilika. hällt på smaksatt fraiche (tomat och basilika) och sedan blandat ner den kokta raviolin.

  • marcusmaddeisak 22 november 2010

    Hej !
    Jag såg på tv en gång (Rachel Ray TV3) att hon gjorde som en lasagne, varva ostravioli och köttfärssås, gratinera med riven ost.
    Gör köttfärssåsen ganska blöt så 3-minuters-raviolin blir tillagad.
    Annars har du ju "klassikern" där du kokar upp tortellinin, häller på matlagninsgrädde, smular ner Kvibbile- ost så den smälter.

    Hälsningar Kerstin

  • bigganv 22 november 2010

    Tortellini brukar vi äta så här:
    koka dem färdiga i buljong, häll av vattnet, häll i grädde, lite riven parmesan, ärtor och strimlad rökt skinka. Krydda med lite salt och svartpeppar...

  • alindalinda 22 november 2010

    gör en creme fraiche-baserad sås till, med svamp, spenat, tomater, oliver och lök i! smask!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.