Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Smaksättning av köttbullar???

  • Boboo 12 april 2011

    Hur smaksätter ni era köttbullar?
    Det finns säkert lika många sätt som det finns medlemmar här, om inte mer. Själv har jag inte hittat någon smaksättning som känns så där rätt, därför är jag nyfiken på hur ni andra gör :)

    Mvh Kristin

  • Lenkan 12 april 2011

    Salt, svartpeppar, vitpeppar, vitlökspulver och en stor klick senap!

  • popik 12 april 2011

    Kryddpeppar är en höjdare i köttbullar. Jag har alltid salt, vitpeppar och kryddpeppar.

  • Erajscha 12 april 2011

    salt, finriven lök och vitpeppar använder jag till "svenska köttbullar" vill man vara mer medelavsk så persilja och vitlök...

  • tahir 12 april 2011

    Salt, svartpeppar, vitpeppar, mosat fäskpotatis,rivenlök gredde, köttbiljong och en klick (senap)

  • jas65 13 april 2011

    Fin riven lök, hackad paprika, hackad persilja, rivet vitbröd i grädde salt och vitpeppar. Stek dem i stekpanna och efter koka dem i en kastrull med buljon och saffran, tomathack så har du Spanska köttbullar.

    Mvh
    Höfta på med köttbullar.
    Anders

  • Cassiopeya 13 april 2011

    Jag gör mina köttbullar på älgfärs och fläskfärs. Då smaksätter jag med enbär och peppar.

    Nästa gång jag gör "vanliga" köttbullar ska jag testa att ha i en klick senap, verkar smarrigt :D

  • ScarlettRose 13 april 2011

    Min favoritsmaksättning av köttbullar är kryddpeppar, ingefära och malda nejlikor. Min gammelfarmor brukar alltid krydda sina köttbullar så. Dock inte alls uppskattat av sambon {disapointed}

  • Gul13 13 april 2011

    En skvätt chilisås
    En klick dijonsenap
    Lite sambal
    Finhackad persilja

    Lite tips om vad jag varierar mig med.

  • Boboo 13 april 2011

    Tack allihopa, nu blir det massa
    köttbullsmiddagar framöver för att testa
    alla förslag.... :D

  • DoctorWho 13 april 2011

    Gör som i Grekland, tillsätt kanel i köttbullssmeten tillsammans med de vanliga kryddorna.

  • Cilla71a 13 april 2011

    Vitpeppar, salt, riven lök som jag steker lite lätt, kokt riven potatis & ett ägg har jag i min köttbullssmet. Till jul så har jag i kryddpeppar till mina köttbullar. Använder oftast blandfärs.

    I mina medelhavsköttbullar så har jag i vitlök, körvel, alt. persilja, salt, svartpeppar, paprika, riven lök, oregano, smulat franskbröd & ett ägg samt nöt eller lammfärs.

  • 7201 13 april 2011

    Jag brukar tillsätta Kalvfond....(förutom salt,peppar,grädde,senap,riven gul lök,vitlökspulver)
    (Y)

  • callemero 13 april 2011

    Grillkrydda, grädde och brynt lökfond ( förutom ägg och ströbröd).
    De blir saftiga och goda.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.